Planurile UE de a impune taxe pe emisiile de carbon pe zborurile care intra si ies din spatiul comunitar au fost suspendate pe 12 noiembrie, dupa ce mai multe tari, printre care China, India si Rusia, au amenintat ca vor reactiona prin masuri dure la o astfel de directiva.

EADS, compania mama a Airbus, avertizase ca planurile UE ar putea determina China sa caute avioane la alt producator.

"Cred ca a fost transmis un mesaj acolo. China nu a facut prea multe comenzi de A320 in ultima perioada, si se pare ca Airbus a incetinit productia pana la rezolvarea disputei. Se numeste atentia fata de necesitatile clientului", comenteaza Sandy Morris, analist la Jefferies International, Londra.

Cele 60 de aeronave A320 vor ajunge la China Eastern in perioada 2014-2017 si vor fi utilizate in principal pentru zboruri interne. Compania chineza a inlocuit anul trecut la o comanda pentru 24 de avioane Boeing 787 cu 45 de aeronave mai mici 737, din cauza scaderii cererii.

Airbus detine o fabrica de asamblare a avioanelor A320 in China.

China si celelalte tari care au protestat fata de planul UE privind taxarea industriei aeriene pentru emisiile de gaze cu efect de sera au indicat ca Europa ar trebui sa astepte elaborarea unui astfel de program la nivelul Organizatiei Natiunilor Unite.