In prezent, cel mai rapid tren comercial maglev (metoda de propulsie care foloseste levitatia magnetica) ajunge la “doar” 431 km/ora, iar recordul mondial este de 581 km/ora.

Potrivit dr. Deng Zigang, manager de proiect, acest salt semnificativ in ceea ce priveste viteza se datoreaza lipsei de rezistenta a aerului din tunelul prin care va circula trenul.

Daca viteza cu care trenul se deplaseaza atinge 400 de km/ora, mai mult de 83% din energia de tractiune se pierde din cauza rezistentei aerului”, spune profesorul Deng Zigang, care adauga ca acest fenomen dezvolta si un zgomot care ii deranjeaza pe pasageri.

In tunelul care face parte din proiect si prin care va circula trenul, presiunea aerului este de 10 ori mai scazuta decat cea atmosferica la nivelul marii, reducand semnificativ cantitatea de energie necesara pentru a depasi rezistenta aerului. In prezent, trenul este testat in laboratoarele universitatii.

Pentru exemplificare, cu acest tren, distanta dintre Paris si Moscova ar putea fi parcursa intr-o ora, cu alte cuvinte cine ia micul-dejun pe Champs-Élysées poate fi in Piata Rosie la timp pentru pranz.