CNADNR argumenteaza necesitatea celor 456 de posturi noi atat prin extinderea sistemului informatic de emitere si gestiune a rovinietei, prin suplimentarea numarului de camere amplasate la nivelul punctelor cu trafic intens pe drumurile nationale si autostrazi, precum si pe fondul redimensionarii activitatii la nivelul directiilor regionale si infiintarii unor sectii de autostrazi avand in componenta centre de intretinere si coordonare.

Respectivele centre se ocupa de coordonarea activitatilor de intretinere vara-iarna, monitorizarea traficului si mentinerea sigurantei circulatiei pe sectoarele de autostrada.

Un alt argument pentru cresterea personalului este organizarea unor agentii de control si incasare in puncte de trecere infiintate prin hotarari de Guvern, la granita cu Bulgaria, Ucraina si Serbia.

"Cele 456 posturi solicitate suplimentar asigura 81% din necesarul suplimentar generat de noile activitati, restul urmand sa fie asigurat prin redistribuirea de posturi din cadrul CNADNR", a comunicat compania, potrivit Mediafax.

Dupa aprobarea bugetului pentru acest an, prin HG, CNADNR va scoate la concurs posturile pentru personalul vizat.

CNADNR, revenita recent in subordinea Ministerului Transporturilor, a programat cheltuieli pentru investitii de 5,49 miliarde lei in acest an, in crestere de 2,3 ori fata de suma bugetata pentru 2014.

In proiectul de buget pentru 2015 sunt prognozate venituri de 5,51 miliarde lei si un profit brut de 215,5 milioane lei, in vreme ce, in bugetul aferent anului trecut, veniturile erau estimate la 6,89 miliarde lei, iar profitul brut la 233,1 milioane lei.

Cheltuielile cu salariile sunt estimate la 195,9 milioane lei in acest (+17,8%), iar cele cu bunurile si serviciile sunt evaluate la 642,5 milioane lei (-33,4%).

CNADNR a inaugurat 50 de kilometri de autostrada anul trecut (22 de kilometri intre Orastie si Sibiu, respectiv 28 de kilometri intre Nadlac si Arad), mai putin de jumatate fata de nivelul din 2013.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat la jumatatea lunii ianuarie ca reteaua autostrazilor din Romania, care totalizeaza 700 kilometri in prezent, va fi extinsa cu 50 kilometri in acest an si cu 200 de kilometri in 2016.

CNADNR a functionat pana in ianuarie 2013 in subordinea Ministerului Transporturilor, fiind ulterior trecuta in administrarea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, condus atunci de Dan Sova.