Potrivit unui comunicat al CNAIR, este vorba despre procedurile de atribuire a contractelor pentru proiectare şi execuţie Autostrada Sibiu - Piteşti: Secţiunea 1, Sibiu - Boiţa, Lot 2, km 13+170 - km 14+150, Secţiunea 2, Boiţa - Cornetu, km 14+150 - km 44+500, şi pentru Secţiunea 3, Cornetu - Tigveni, km 44+500 - km 81+900.

Secţiunea 1, Sibiu - Boiţa, Lot 2, are o lungime de 0,98 kilometri şi se situează pe teritoriul judeţului Sibiu, iar Secţiunea 2, Boiţa - Cornetu, are o lungime 30,35 kilometri şi se situează pe teritoriul judeţelor Sibiu (km 14+150 - km 25+200) şi Vâlcea (km 25+200 - km 44+500).

Principalele lucrări pe aceste secţiuni prevăd construirea a nouă tunele cu o lungime de 4,95 kilometri, a 51 structuri cu o lungime totală de aproximativ 10,91 kilometri, precum şi consolidarea de versanţi\ susţinere corp autostradă pe o lungime de aproximativ 14.000 ml.

Secţiunea 3, Cornetu - Tigveni, are o lungime de 37,40 kilometri şi se situează pe teritoriul pe teritoriul judeţelor Vâlcea (km 44+500 - km 62+000) şi Argeş (62+000 - 81+900).

Principalele lucrări pe aceste secţiuni prevăd construirea unui tunel cu o lungime de 1,70 kilometri, a 55 de structuri cu o lungime totală de aproximativ 15,77 kilometri, precum şi consolidarea de versanţi/susţinere corp autostradă pe o lungime de aproximativ 5.650 ml.

Autostrada Sibiu - Piteşti este parte a coridorului TEN-T Core şi reprezintă tronsonul lipsă al coridorului Nădlac - Arad - Timişoara - Lugoj - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Constanţa, care traversează România de la vest (graniţa cu Ungaria) la est (Portul Constanţa).

Suma estimată pentru execuţia autostrăzii prevăzută în proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ''Autostrada Sibiu - Piteşti" este de 15,061 miliarde de lei, respectiv 3,34 miliarde de euro. Această sumă este dublă faţă de cea stipulată în Master Planul General de Transport, cursul folosit fiind de 4,5242 lei/euro.