Cofinanţarea europeană este destinată construcţiei unei secţiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final Magistrala 6 de metrou (Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă Otopeni) din Bucureşti. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord - Lac Străuleşti).

Totodată, proiectul prevede construcţia a şase noi staţii de metrou subterane între zona 1 Mai şi complexul comercial Băneasa, acolo unde urmează să fie amplasată staţia Tokyo, precum şi achiziţionarea a 12 garnituri de metrou, fiecare cu câte şase vagoane.

"Această investiţie de la Fondul de Coeziune va îmbunătăţi viaţa de zi cu zi pentru 1,8 milioane de cetăţeni care vor beneficia de conexiuni de transport mai bune spre mai multe destinaţii din Bucureşti. Sper ca până în 2023, care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi, autorităţile române să găsească soluţii pentru finalizarea Magistralei 6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internaţional Otopeni", a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu.

Lucrările la M6, secţiunea 1 Mai - Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.

La jumătatea lunii septembrie 2018, Ministerul Transporturilor anunţa, într-un comunicat, că proiectul Magistralei 6 de metrou (1 Mai - Otopeni) va beneficia de finanţare din partea Comisiei Europene, în perioada respectivă desfăşurându-se negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

"Comisia Europeană a anunţat Ministerul Transporturilor că va finanţa proiectul legăturii de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni). În acest moment au loc negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Valoarea finală depinde şi de discuţiile dintre autorităţile române, Comisia Europeană şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei", anunțau atunci Transporturile.

Potrivit sursei citate, obiectul cererii de finanţare este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou.

Valoarea totală a proiectului este 1.391.634.272 euro, iar cofinanţarea va fi asigurată dintr-un împrumut de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională, precum şi din fonduri de la bugetul de stat.