CFR va negocia solutia cu Tarom, dar ar vrea sa o extinda si la alte companii. Exista insa o problema foarte serioasa, calatorii evita trenul pe buna dreptate, pentru ca acesta opreste la mai bine de un kilometru de aeroport.

Desi a fost lansata de cativa ani, cursa Gara de Nord - Aeroportul Otopeni este ca o fantoma.

Lipsa de interes pentru linia de cale ferata care leaga Gara de Nord de Otopeni este de inteles, in conditiile in care, ca sa ajungi pe Aeroportul International "Henri Coanda", trebuie mai intai sa cobori pe un peron improvizat si sa mergi un kilometru si jumatate cu microbuzul.

Am asteptat doua trenuri care opresc pe acest peron. Din primul a coborat o persoana. Din al doilea - un cuplu.

Ca sa-i convinga pe oameni sa aleaga totusi trenul, CFR va initia negocieri cu Tarom, iar mai apoi si alte companii care aterizeaza pe Otopeni. Practic, ar trebui sa prezentati biletul de avion in tren si sa calatoriti apoi gratis de la Otopeni, la Bucuresti si invers.

Dan Costescu, ministrul Transporturilor: "Va face 23 minute in loc de 40."

Cu toate acestea, peronul trebuie modernizat ca sa poata sa fie folosit, de pilda, de microbistii care vor ajunge aici la Euro 2020. Nici vorba de metrou pana atunci.

Nu vom avea prea curand nici linii de cale ferata de mare viteza. Din cauza reliefului, un TGV romanesc ar putea rula cu cel mult 250 de kilometri pe ora, spune ministrul Transporturilor.