In afara de Sofia si Bucuresti, nici o alta capitala din Uniunea Europeana nu este rupta de reteaua europeana de autostrazi. Am fi putut avea cel putin 600 de kilometri in plus, daca am fi platit lucrarile corect, adica dupa standarde de cost.

Dar cel putin de acum inainte, preturile etalon nu le vor permite autoritatilor sa dea mai mult de 3,9 milioane de euro pentru un kilometru de autostrada la ses, 5 milioane de euro pentru una de deal si putin peste 6 milioane la munte.

Reevaluam toate contractele. Avem dubii serioase la platile la Arad Timisoara spre exemplu”, spune Liviu Costache, director general CNADNR.

De exemplu, pe santierul Autostrazii de deal Transilvania avem tronsoane mai scumpe si de 6 ori fata de normal. La ses pe Arad - Timisoara, depasirea este de un milion de euro. Mai punem inca 500 de mii si la Cernavoda Constanta. Doar la Bucuresti Ploiesti, costurile sunt putin peste limita.

“Toate contractele se umflau intentionat”, explica, la randul sau, Alin Goga, fost director juridic CNADNR.

Pare greu de crezut ca va plati cineva pentru banii furati din asfalt insa in urmatori trei ani, fonduri europene de sase miliarde de euro vor ajunge la infrastructura. Doar ca Bruxelles-ul nu tolereaza si nu deconteaza contractele umflate.