De departe cel mai avansat, controversat si important proiect este cel de la Piata Universitatii. Imediat dupa finalizarea lucrarilor la parcarea subterana, adica in primavara, promit autoritatile, incepe amenajarea spatiului suprateran, dedicat pietonilor.

Solutia castigatoare propune o piateta delimitata de arbori, pavata cu materiale deosebite. In interiorul ei vor fi amplasate cele patru statui celebre, mutate pe perioada lucrarilor in Parcul Izvor.

Arhitectii vor sa aduca modificari si zonei din fata Palatului Parlamentului. Ca o mare parcare, asa arata acum Piata Constitutiei. Pe viitor insa masinile s-ar putea muta in subteran, iar piata s-ar putea transforma intr-un spatiu pietonal. Altfel spus un mic parc.

In cele din urma, toate pietele din zona centrala vor comunica prin trasee pietonale si piste pentru biciclisti. Iar asta inseamna atat poduri peste Dambovita, cat si reamenajarea unor stradute utile pe care acum nu circula nimeni.

Ne inspiram mult din Praga si Budapesta, dar mai avem mult pana acolo. Oricum, vorbim de strategii care se intind pe 30 ani. Am inceput si noi cu ce-a fost mai usor.

Singura varianta pentru a reduce traficul rutier in favoarea plimbatului la pas este largirea trotuarului, spun specialistii. Proiect care deja a fost pus in aplicare pe o portiune a Caii Victoriei si care s-ar putea implementa pe toate marile bulevarde ale Capitalei. Aceste proiecte sunt estimate la 200 de milioane de euro.