Zborul WizzAir W62206, care decoleaza de pe aeroportul londonez Luton si ajunge pe Liszt Ferenc, in Budapesta, inregistreaza de fiecare data intarzieri, intre doua minute si peste 12 ore. Pana acum a acumulat 293 de intarzieri, potrivit unor raportari catre institutiile europene, citate de Daily Mail.

Cursa Luton-Budapesta, operata cu un Airbus A320, parcurge, zilnic, aproape 1.500 de kilometri, exceptand ziua de Craciun (25 decembrie). In ultimele 10 luni a acumulat intarzieri totale de 176 de ore. O data a fost chiar anulata. Cum este posibil asa ceva si, mai ales, de ce se intampla asta? Potrivit reprezentantilor companiei aeriene low-cost, „orice zbor, care decoleaza avand intarziere de mai putin de 15 minute, este considerat ca pleaca la timp”, citand regulile Autoritatii din Aviatia Civila.    

In cazul unei intarzieri, pasagerii au dreptul la compensatii din partea operatorului aerian, noteaza compania de consultanta Bott&Co, citand directive europene. Compensatiile se situeaza intre 250 si 600 de euro, daca zborul are intarziere mai mare de trei ore, este anulat sau, din oricare alt motiv, pasagerilor le este refuzata imbarcarea, potrivit regulilor din UE. Pana acum, 15 persoane au cerut companiei Wizz Air despagubiri din cauza curselor care au plecat cu intarziere anul trecut.

"73,2% din cele 295 zboruri W6 2206 pe ruta Londra Luton-Budapesta, incepand din 1 iunie 2013, au decolat la timp, iar 78,6% au aterizat la timp in Budapesta"
, a declarat un purtator de cuvant al Wizz Air pentru Daily Mail.

Compania ungara Wizz Air opereaza o flota de 45 de aeronave Airbus A320 de la 18 baze, 300 de rute facand legatura cu 95 de destinatii din 35 de tari. In Romania, operatorul low-cost are 12 aeronave alocate celor patru baze din Bucuresti, Cluj-Napoca, Targu Mures si Timisoara.
 
Wizz Air a transportat anul trecut 13,5 milioane de pasageri la nivel international, in crestere cu 12%, iar la nivelul Romaniei, traficul a totalizat 3,2 milioane pasageri, in crestere cu 14% fata de 2012.