"Siguranta circulatiei nu ne permite sa dam drumul traficului", a declarat Silaghi, aflat in vizita pe santier, raspunzand unei intrebari.

El nu a avansat, initial, alt termen pentru deschiderea traficului. Ulterior, Silaghi a spus ca problemele vor fi "armonizate" in termen de o luna.

"Intr-o luna speram sa armonizam problemele, in special de siguranta a circulatiei, (...) sa putem da drumul la circulatie, urmand ca receptia finala sa se faca conform tuturom normelor tehnice", a spus ministrul.

Restrictiile de viteza vor fi stabilite impreuna cu Politia Rutiera.

Potrivit directorului general al CNADNR, Mihail Basulescu, deschiderea circulatiei ar putea avea loc la 1 august.

Silaghi a afirmat ca "din nefericire pentru constructori" penalitatile curg in continuare, ridicandu-se la 75.000 de lei pe zi. La 22 iunie acestea depaseau 14 milioane de lei.

"Noi vedem ca se lucreaza. Nu intelegem de ce nu s-a lucrat la timp, cu atat mai mult cu cat CNADNR a avut suficienta clementa fata de constructori. Exista nu mai putin de 10 acte aditionale semnate, ceea ce inseamna un act aditional la cinci kilometri", a spus ministrul.

Oficialul a precizat ca toti constructorii implicati in proiect vor fi penalizati.

Ponta i-a solicitat ministrului Transporturilor sa inspecteze, joi, lucrarile la autostrazile Bucuresti-Ploiesti si Bucuresti-Constanta (A2), iar firmelor care au depasit termenele de executie sa le aplice "fara mila" sanctiuni.

Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt impartite in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa. Valoarea totala a lucrarilor este de 450 milioane euro.