Anularea trenurilor sau intarzierile de multe ore din ultimele saptamani au provocat nu doar haos in gari, ci si pierderi financiare.

"Am pierdut avionul, am stat 15 ore, cine imi da mie banii?"
, striga un client nervos."Eu am dat 4 milioane pe bilete. Cine e de vina?", spune alt consumator.

Reprezentantii Caii Ferate spun ca oricine isi poate primi banii inapoi. "Suma se ramburseaza pe loc, la cerere, la casa de bilete unde face cererea de restituire. In cursul lunii ianuarie, numai pe regionala Constanta, au fost facute restituiri de peste 30.000 de lei", explica Adrian Vlaicu, consilier al CFR Calatori.

Mai mult, calatorii pot iesi in avantaj daca li s-a anulat trenul, sustin cei de la CFR. "In situatia in care doresc sa circule cu trenurile ramase in operare calatorii au dreptul sa circule fara plata diferentelor tarifare pe trenurile de rang superior celui la care au cumparat bilete", afirma Vlaicu.

Cei care nu au achitat facturile de leasing mai au ragaz sa plateasca fara penalitati. "Am decis in cadrul companiei sa prelungim perioada de gratie cu 10 zile", spune si Felix Daniliuc, director general al Raiffen Leasing.

La fel se intampla si cu abonatii operatorilor de telefonie mobila, care au prelungit termenul de plata cu sapte zile. "In acest fel termenul de plata al facturilor scadente in luna februarie va fi de 24 de zile pentru abonatii din zonele afectate de zapada si conditii de vreme severe", declara Ofelia Popescu, sef birou de colectare la Cosmote.

Prelungirea termenului de plata a facturii se aplica in 20 de judete din sudul si estul tarii, afectate de un cod portocaliu de viscol si ninsori.