Întrebat despre o eventuală restructurare a companiei, în contextul declaraţiei premierului Florin Cîţu, potrivit căruia acordarea unor sume de la buget pentru companiile aflate în subordinea ministerelor va fi condiţionată de acest lucru, Costescu a răspuns: "CFR Călători se află într-o restructurare continuă şi a luat măsuri destul de dure încă de la începutul pandemiei".

"Noi, atunci, am ajustat, am raţionalizat numărul de trenuri, programul de lucru, am avut şi zone cu şomaj tehnic acolo unde a fost carantină completă şi vreau să vă spun că aceasta ne-a adus economii undeva la 100-200 de milioane de lei. Această restructurare poţi să o faci violent şi să dai oameni afară sau poţi să o faci progresiv, aşa cum am făcut-o noi şi, faţă de 680 de milioane de lei pierdere, cât era programat la începutul anului, deja la următoarea rectificare am coborât la 580 (de milioane de lei - n. r.) şi eu sunt convins că o să încheiem cu 300 şi ceva de milioane de lei, respectiv cu o pierdere comparabilă cu cea din anii anteriori, în condiţiile în care, totuşi, datorită restricţiilor de mobilitate impuse, oamenii nu au avut voie să circule, noi am încasat mai puţin cu 300 de milioane de lei. Această diferenţă se regăseşte în măsurile pe care noi le-am luat, eu zic că foarte eficiente", a adăugat el, potrivit Agerpres.

Potrivit şefului CFR Călători, dacă la începutul lui 2020 în bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei erau bugetaţi 13.100 de salariaţi, sfârşitul anului a venit cu doar 11.800.

Costescu a mai declarat că CFR Călători are în plan ca în 2021 să repare şi să modernizeze în jur de 440 de vagoane, însă este puternic dependentă de bugetul pe care îl va primi.

"Pentru acest an, noi ne continuăm planurile aşa cum le-am stabilit şi le-am anunţat încă de la începutul lui 2020. Am stabilit atunci trei piloni importanţi: 1 - să punem călătorul în centrul deciziilor noastre, vocea lui va trebui să fie auzită, să se transforme în decizii; 2 - să ne ocupăm de trenuri mai bine decât în ultimii ani, şi s-a văzut acest lucru - v-am anunţat deja obiectivul 1000 plus, am ajuns la 1000 de vagoane după ce în sezonul trecut aveam doar 790, deci e o creştere de aproape 30% de parc, vă spun este fără precedent în Europa. Evident că ne trebuie şi buget pentru acest lucru. În acest an ne-am propus să reparăm şi să modernizăm undeva la 440 de vagoane. Evident că avem şi la scadenţă. Obiectivul nostru este să creştem controlat şi în niciun caz să scădem sub 1000 de vagoane. Din cele 440 - 400 ar fi doar cele reparate, iar 40-50 să fie vagoane modernizate. Repet, suntem puternic dependenţi de bugetul pe care-l vom primi. Anul trecut prin faptul că am dublat practic viteza de modernizare faţă de anii precedenţi, am primit aceste fonduri şi am convingerea că şi în acest an aceste eforturi ale noastre vor fi din nou apreciate şi vor continua să vină banii pe investiţii", a afirmat Costescu.

Potrivit acestuia, compania are în plan să modernizeze şi vagoanele care formează trenurile internaţionale, pentru a fi pregătită în momentul redeschiderii graniţelor, ca urmare a stopării pandemiei de coronavirus.

Premierul Florin Cîţu a declarat miercuri că Executivul a început pregătirea pentru bugetul anului 2021 iar în acest sens a afirmat că propunerea este ca bugetul să fie votat în Parlament pe 4 februarie.

"Am cerut o analiză a actelor normative care sunt în vigoare şi au un impact bugetar, dar nu pot fi susţinute în totalitate de bugetul anului 2021 (...) toate actele normative, pentru fiecare minister, cu impact bugetar, să vedem unde le punem", a spus el.

În acest sens, fiecare ministru trebuie să vină cu o notă de prezentare. Cîţu a adăugat că a cerut ministerelor care au în subordine operatori economici "să facă o analiză pe baza rapoartelor contabile".

"Până pe 4 februarie, fiecare ministru va trebui să prezinte spre aprobare în Guvern un memorandum care să conţină situaţia actuală a acestor operatori economici, cauzele care au determinat înregistrarea de pierderi, plăţi restante arierate şi aşa mai departe şi, bineînţeles, un set de măsuri concrete, cuantificabile şi cu termene clare pentru eficientizarea acestor companii", a mai spus premierul.

El a subliniat, în acest sens, că "acordarea unor sume de la buget pentru aceşti operatori economici o să fie condiţionată ferm de respectarea măsurilor menţionate în aceste memorandumuri".