Constructia celui de-al treilea pod peste Dunare va costa 200-270 de milioane de euro, potrivit studiilor de fezabilitate efectuate, iar amplasarea acestuia urmeaza sa fie stabilita in doua luni, fiind analizate patru variante, dupa cum relata, in vara acestui an, presa bulgara. 

Cele patru variante de amplasare a podului sunt Oriahovo-Bechet, Silistra-Calarasi, Ruse-Giurgiu si Nikopol-Turnu Magurele, declara atunci Elean Gagov, expert in Ministerul Dezvoltarii Regionale din Bulgaria. 

In a doua faza a studiilor de fezabilitate urmeaza sa fie discutate posibilitatea constructiei unei linii de cale ferata, precum si pretul tinta al proiectului de constructie a podului, a aratat Gagov. 

Bulgaria si Romania si-au exprimat disponibilitatea de a construi cat mai multe poduri pentru a lega regiunile sarace de pe cele doua maluri ale Dunarii, pentru atragerea investitiilor, cresterea traficului si sustinerea afacerilor locale, potrivit oficialului bulgar.  El a spus ca Transproiect 2001, compania romaneasca angajata sa realizeze studiile de fezabilitate pentru viitorul pod, a redactat cate trei optiuni de poduri pentru fiecare pereche de orase, cu exceptia Silistra-Calarasi, pentru care sunt doua optiuni. 

Consultantul a mai sugerat doua optiuni pentru constructia unui tunel pe sub Dunare, la Nikopol-Turnu Magurele si Oriahovo-Bechet. Totusi, constructia unui tunel este considerata prea costisitoare, intrucat ar mari pretul tinta al proiectului cu 70 de milioane de euro. 

Gagov a notat ca pentru constructia celui de-al treilea pod peste Dunare se va solicita co-finantare din partea Uniunii Europene, dupa stabilirea amplasamentului. 

Potrivit unor informatii neoficiale, podul Ruse-Giurgiu este traversat zilnic de 1.000 de TIR-uri, iar podul Vidin-Calafat de circa 500 de TIR-uri.