Premierul Mihai Razvan Ungureanu si ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, au inspectat, duminica, santierul de constructie a tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti, in cazul caruia termenul de finalizare a fost amanat de mai multe ori, din cauza intarzierilor, scrie Mediafax.

Seful Guvernului a amintit ca proiectul, finantat integral de la bugetul de stat, este deja in derulare de sapte ani si a afirmat ca spera ca lucrarea sa poata fi incheiata la jumatatea lunii mai. Termenul de finalizare era 15 decembrie 2011.

Intrebat de jurnalisti ce masuri va dispune daca nici noul termen, de 15 mai, nu va fi respectat pentru finalizarea lucrarii, ministrul a raspuns ca firmele constructoare vor fi penalizate. El nu a putut indica insa daca pentru intarzierile deja inregistrate au fost aplicate penalitati, aratand ca, la finalul lucrarii, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale va stabili cuantumul acestor penalitati.

Ultima inspectie oficiala la santierul tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti a fost efectuata la sfarsitul lunii ianuarie, cand premierul de atunci, Emil Boc, a reclamat ca exista o lipsa de cooperare din partea autoritatilor si a companiei Electrica in derularea lucrarilor.

Lucrarile la Autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt impartite in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa.

Autostrada Bucuresti-Ploiesti va avea 62 de kilometri, din care in noiembrie erau finalizati 25 kilometri. Valoarea totala a lucrarilor se ridica la 450 milioane euro.