Pe langa evenimentele care vor avea loc duminica, respectiv muzica si artificii, atractia vizitatorilor va fi muzeul care s-a deschis pe 8 mai si care este pictat cu in aceeasi nuanta de de portocaliu, ca si podul.

Desi unii au criticat locul in care a fost amplasat, pentru ca ar obstructiona vederea catre Crissy Field, parcul de dedesubtul podului, muzeul este foarte apreciat pentru ca spune povestea podului, care a fost construit ca un turn-test, incepand din 1933.

Bineinteles, nu lipseste nici magazinul de suveniruri, de unde turistii pot cumpara amintiri, de la postere de 10 dolari, la cani de cafea, cu 20 de dolari, sau sepci de baschet, cu 16 dolari.

Pentru cea de-a 50-a aniversare, autoritatile au inchis traficul si au permis unui numar de aproximativ 30.000 de vizitatori sa mearga pe pod in acelasi timp, ceea ce a facut ca acesta sa se curbeze.

Evident, la cea de-a 75-a aniversare nu se va mai intampla acest lucru, festivitatile urmand sa aiba loc in parcul de dedesubt.

Podul emblema, care si-a primit numele dupa locul ingust in care Golful San Francisco se intalneste cu Oceanul Pacific, a fost, la data deschiderii (mai 1937), cel mai inalt sic el mai lung pod suspendat din lume.

Desi de-a lungul timpului a fost detronat de alte constructii, podul din San Francisco a ramas o capodopera a ingineriei moderne, pentru construirea careia a fost nevoie de 4 ani si 35 d emilioane de dolari.

Iata mai jos cateva cifre uimitoare despre podul din San Francisco:

-Lungimea totala a podului este de aproximativ 2.737 de metri, adica lungimea a 25 de terenuri de fotbal.

-Intregul pod cantareste 887.000 tone, adica mai mult decat greutatea a 2.000 de Boeing-uri 747 la un loc.

-Podul are doua turnuri principale, care sustin cele doua cabluri principale. Fiecare turn se ridica la 227 de metri deasupra apei, ceea ce reprezinta jumatate din inaltimea Empire State Building.

-Fiecare turn cantareste cate 44.000 de tone, adica greutatea a 6.000 de elefanti africani foarte mari.

-Lungimea totala a celor doua cabluri principale folosite pentru sustinerea podului este de peste 128.000 de kilometri si cantaresc impreuna 24.500 tone.

-De la inaugurarea in 1937 si pana in aprilie anul trecut, podul fusese traversat de 2 miliarde de masini. In medie, 120.000 de masini il traverseaza zilnic si 41 de milioane in fiecare an.

Sursa foto: Business Insider, Mediafax