La privatizarea Train OSE vor mai participa, printre altii, un consortiu format din Caile Ferate Ruse (RZD) si Societatea Cailor Ferate din Franta (SNCF), dar si COSCO (China Ocean Shipping Company), cel mai mare furnizor de servicii de logistica si shipping din China, se arata intr-un comunicat Grampet.

"Invitatia pe care am primit-o sa participam la privatizarea Train OSE sper ca mai lamureste o data soliditatea si bonitatea noastra ca agent economic", a declarat Gruia Stoica in comunicat.

Grampet aminteste ca in acest an a participat si la alte doua privatizari internationale, castigand-o pe cea din Croatia pentru HZ Cargo si aflandu-se in pole-position pentru BDZ Cargo din Bulgaria, unde asteapta decizia autoritatilor in legatura cu reluarea procedurii.

Totodata, GFR a fost declarat la 20 iunie castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.

Presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta au o disputa privind privatizarea companiei, Basescu cerand ca Ponta sa isi asume responsabilitatea privatizarii, iar primul-ministru solicitand avizul CSAT.

CSAT s-a intrunit vineri pentru a discuta despre privatizarea CFR Marfa, dar nu a luat nicio decizie cu privire la trecerea companiei nationale in proprietatea GFR.

Guvernul a aprobat contractul cu GFR, in 24 iulie, sustinand insa ca tranzactia trebuie aprobata de CSAT. Presedintia a comunicat ca CSAT nu a avizat niciodata un contract de privatizare dupa incheierea licitatiei.

Potrivit Executivului, neformularea unei pozitii a CSAT in cazul contractului se va finaliza prin blocarea privatizarii, instituirea unui management privat si restructurarea companiei.

Presedintele Traian Basescu a declarat luni ca Guvernul ar trebui sa desfasoare toate demersurile pentru a nu bloca privatizarea CFR Marfa, respectiv sa publice in Monitorul Oficial hotararea de Guvern privind compania feroviara si sa nu puna statul in situatia de a plati despagubiri.

Tot luni, Grampet-GFR, grup detinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a transmis un comunicat in care sustine ca este tinta unui atac coordonat din partea unei grupari de interese economice si mediatice care urmareste sa decredibilizeze grupul si sa "deraieze" privatizarea CFR Marfa.