Vineri, Lufthansa a anulat 290 de zboruri, inclusiv 15 zboruri pe distante lungi, dupa ce sindicatul personalului navigant (UFO) de la operatorul aerian german a declansat, la ora 13.00 GMT, o miscare de protest, care ar putea fi cea mai indelungata din istoria companiei.  

Operatorul aerian german a rezervat 2.500 de camere la hotelurile din Frankfurt pentru pasagerii ce vor fi afectati de greva.

Sute de paturi pliante vor fi asezate in zona de tranzit a aeroportului, pentru cei care nu au viza de intrare in Europa.

Aeroportul din Frankfurt este principalul punct de redistribuire pentru traficul de pasageri intre India si America de Nord.  

Analistul Jochen Rothenbacher de la Equinet estimeaza costul celei mai recente greve la 20 milioane de euro pe zi, in functie de numarul zborurilor anulate.

Costurile totale in urma saptamanii de greva anuntate de sindicat se ridica la aproximativ 140 milioane de euro.  

In prima zi a grevei, care ar urma sa se incheie pe 13 noiembrie, vor fi afectati aproximativ 37.500 de pasageri pe aeroporturile din Frankfurt si Duesseldorf.

Sambata, ar putea fi anulate mai multe sute de zboruri de pe aeroportul din Frankfurt, principalul hub al Lufthansa, iar duminica de la Munchen.  

Subsidiarele Lufthansa, companiile aeriene Swiss, Austrian Airlines, Germanwings, Eurowings, Brussels Airlines, Air Dolomiti si Cityline, nu sunt afectate de miscarea de protest, astfel incat grupul german poate efectua 90% dintre cele 3.000 de zboruri operate de obicei vinerea.  

La Bursa de la Frankfurt, actiunile Lufthansa inregistrau vineri dimineata un avans de aproape 3%, dupa ce joi au inchis in scadere cu 4%, in urma confirmarii declansarii grevei de catre sindicat.  

Anterior, sindicatul UFO, care reprezinta aproximativ 19.000 de salariati de la Lufthansa, a dat termen limita managementului companiei ca pana la 1 noiembrie sa isi imbunatateasca oferta cu privire la salarii, pensii si conditii de munca.  

Lufthansa a oferit personalului navigant posibilitatea de a continua sa se pensioneze la varsta de 55 de ani, dar cu conditia modificarii sistemului de pensii, astfel incat majorarile anuale sa nu fie garantate, ci sa fie in functie de evolutiile pietei. Aceasta inseamna ca, in situatia scaderii pietelor, contributiile la fondurile de pensii ale personalului navigant se reduc.  

Lufthansa, cea mai mare companie aeriana europeana, a fost puternic afectata si de cele 13 greve declansate in ultimele 18 luni de sindicatul german al pilotilor, Cockpit, tot din cauza disputelor privind salariile, beneficiile si reducerile de costuri.  

Grevele repetate au costat Lufthansa peste 300 milioane de euro (335,5 milioane de dolari).  

Conducerea Lufthansa vrea sa infiinteze o noua divizie low-cost, numita Eurowings, cu sediul in Austria, care va plati salarii mai mici decat in Germania si, de asemenea, va prelua o parte din rute in cadrul reorganizarii operatiunilor grupului.  

Cockpit se opune intentiei conducerii Lufthansa de a elimina sistemul de pensionare anticipata, care le permite pilotilor sa iasa la pensie la 55 de ani. Astfel, pilotii de la Lufthansa vor sa mentina posibilitatea de a se pensiona anticipat la 55 de ani, cu 60% din salariu, inainte de a ajunge la varsta oficiala de pensionare de 65 de ani. Sindicatul a fost de acord cu majorarea varstei medii de pensionare a pilotilor la 60 de ani.  

Lufthansa se confrunta cu dificultati, in urma concurentei venite de la companiile low-cost, precum easyJet si Ryanair, si a companiei Etihad, din orientul Mijlociu, care a preluat o participatie in grupul german Air Berlin.