Avionul, care va face zboruri oficiale, se afla in proprietatea Tarom si ar putea sa coste, potrivit unor estimari, 10 milioane de euro.

Avionul A318 este folosit in prezent de Tarom pe cursele de distanta medie, cum ar fi Bucuresti - Paris sau Bucuresti - Roma. Fabricat in 2007, dupa standardele aviatiei civile, acesta este un avion de generatie noua. Daca il va cumpara, Guvernul va trebui sa-l reconfigureze.

Odata ce vor fi scoase toate cele peste 200 de scaune, va fi instalat un kit pentru avion prezidential prestabilit, care contine doar 70 de scaune, dar si cateva fotolii speciale ce pot fi transformate in paturi de dormit, in cazul unor zboruri de lunga durata.

Avionul ar urma sa aiba un birou pentru cel care il va folosi, fie ca este vorba de presedinte, premier sau alti demnitari. In plus, vor fi instalate comunicatii speciale, dar si internet sau televiziune.

Airbus A318 are o viteza de croaziera de 850 de kilometri pe ora, poate zbura pe o distanta maxima de peste 2700 de kilometri la o inaltime de 10.000 de metri.

Surse oficiale au declarat deja ca statul roman a sistat negocierile cu Italia. Guvernul de la Roma vindea un avion similar, un Airbus A319, folosit in special de Silvio Berlusconi, insa pretul ar fi fost mult mai mare.

Aeronava Tarom ar costa, potrivit unor surse apropiate afacerii, in jur de 10 milioane de euro. In plus, Romania nu mai trebuie sa cumpere kitul de reconfigurare.

Acesta se afla in hangarele Tarom si poate fi folosit oricand. Deocamdata, autoritatile noastre au alocat o prima rata de 3 milioane de euro pentru achizitionarea unui avion pentru demnitari.

Cei mai importanti oameni din stat au calatorit anul trecut peste 60.000 de kilometri cu avioane inchiriate, adica au facut inconjurul lumii.

Pana in 2010 Romania a avut avion prezidential, un Boeing 707 cumparat de Nicolae Ceausescu. Dar nu a mai putut fi folosit din cauza vechimii. In plus, pentru ca era foarte zgomotos, nu era primit pe toate aeroporturile mari din strainatate.