Conform ultimelor date prezentate de Ministerul Finantelor, proiectia bugetara este construita pe o tinta de crestere economica de 1,6% si un Produs Intern Brut de 623,3 miliarde lei.

Veniturile bugetului consolidat sunt proiectate la 209,2 miliarde lei (reprezentand 33,6% din PIB), iar cheltuielile bugetului general consolidat ar urma sa atinga 222,6 miliarde lei (35,7% din PIB), deficitul astfel rezultat fiind calculat la 13,3 miliarde lei (2,1% din PIB).

Guvernul estimeaza ca va asigura in acest an 3,4 miliarde lei (777,5 milioane euro) din fonduri externe si 881,9 milioane lei (201,6 milioane euro) de la buget pentru constructia de autostrazi si reabilitari de drumuri nationale, finantarea fiind calculata pentru proiectele considerate prioritare, noteaza Mediafax.

Pe lista principalelor proiecte de infrastructura finantate in acest an au fost incluse Autostrada Orastie-Sibiu (cu o alocare de 699 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare), Autostrada Cernavoda-Constanta (435,4 milioane lei, din care 9,8 milioane lei din fonduri externe nerambursabile postaderare si 425,6 milioane lei din fonduri externe rambursabile), Autostrada Lugoj-Deva (430 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare), Autostrada Bucuresti-Brasov (369 milioane lei integral din bugetul de stat), Autostrada Arad-Timisoara si By - pass Arad (250,7 milioane lei, din care 18,7 milioane lei din fonduri externe nerambursabile postaderare si 231,9 milioane lei din fonduri externe rambursabile), Autostrada Brasov-Cluj-Bors (188,3 milioane lei integral din bugetul de stat), Autostrada Nadlac-Arad (170 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare), reabilitarea de drumuri nationale Etapa a VI-A -1.112 kilometri (546,7 milioane lei integral din fonduri externe rambursabile), varianta de ocolire a oraselor Deva-Orastie la standard de autostrada (324,4 milioane lei integral din bugetul de stat), varianta de ocolire a municipiului Constanta (246,1 milioane lei, din care 71,8 milioane lei din fonduri externe nerambursabile postaderare si 174,3 milioane lei din fonduri externe rambursabile).

La acestea se adauga reabilitarea liniei de cale ferata Brasov-Simeria, sectiunea Coslariu-Sighisoara (un miliard lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare), reabilitarea liniei de cale ferata Curtici-Simeria, sectiunea Frontiera-Curtici-Arad (413,4 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile), reabilitarea liniei de cale ferata Brasov-Simeria, sectiunea Coslariu-Simeria (255,9 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile).

In documentatia aferenta proiectului de buget pentru acest an, toate sumele sunt exprimate in lei, indiferent de sursa de finantare, si au fost calculate in euro la cursul valutar anuntat miercuri de Banca Nationala a Romaniei.