Standardele de cost au fost aprobate in sedinta de marti a Executivului.

Potrivit ministrului Transportului, Anca Boagiu, un kilometru de autostrada va costa pana la 3,802 milioane euro in zona de ses, 4,98 milioane euro in zona de deal si 5,922 milioane euro in zona de munte.

Boagiu a precizat ca standardele de cost nu includ lucrarile de arta si cele conexe, precum poduri, pasaje, viaducte, podete, lucrari de consolidare fundatii sau tuneluri, pentru acestea fiind in pregatire alte limite.

Constructia unui kilometru de drum national va avea un cost standard de 1,72 milioane euro/km, iar costul reabilitarii unui kilometru de drum national, clasa tehnica III, a fost stabilit la 746.700 euro.

Costul reabilitarii unui kilometru de cale ferata, pe coridoare pan-europene, este de 2,182 milioane euro, iar cel de reparatii capitale la calea ferata este de 1,19 milioane euro/km.

Pentru o pista de aterizare si decolare va fi utilizat un standard de cost intre 391.071 euro/100 m si 557.500 euro/100 m.

Ministrul Transporturilor a aratat ca introducerea acestor standarde de cost este necesara ordonatorilor de credite in momentul stabilirii prioritatilor de investitii, pentru a determina necesarul de fonduri publice, si va asigura autoritatii contractante un document de referinta la licitatiile publice.