Premierul Victor Ponta a declarat, marti seara, in cadrul unei emisiuni televizate, ca a discutat pe aceasta tema cu presedintele Traian Basescu si ca acesta a fost de acord cu vanzarea companiei, dar cu conditia ca procedura de atribuire sa fie diferita de cea aplicata in cazul incercarii de privatizare a Oltchim, respectiv de licitatie deschisa.

Licitatia pentru cumpararea pachetului majoritar de actiuni la Oltchim a fost castigata anul trecut de Dan Diaconescu, patronul OTV /strong>. Dicoanecu nu a intrat insa in posesia titlurilor pentru ca nu a platit statului suma la care s-a angajat, respectiv 45 milioane euro.

Guvernul s-a angajat in ultimele negocieri cu FMI sa publice anuntul de privatizare a CFR Marfa in luna martie a acestui an si sa semneze contractul de vanzare a unui pachet majoritar de actiuni pana la jumatatea lui mai, tranzactia urmand sa fie incheiata atunci cand "toate conditiile vor fi indeplinite".

"Pentru CFR Marfa, pregatirile sunt avansate in vederea vanzarii unui pachet majoritar de actiuni catre un investitor strategic. Vom organiza o licitatie publica pentru selectarea castigatorului si intentionam sa incheiem tranzactia cat mai curand posibil, imediat ce toate conditionalitatile din acordul de vanzare-cumparare vor fi indeplinite", in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu FMI obtinuta de Mediafax.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat insa ca ar fi cel mai fericit daca pana in 20 iunie s-ar putea privatiza CFR Marfa, precizand ca pana la jumatatea lunii mai va avea lista cu cei care si-au exprimat intentia de a participa la privatizare, iar in iunie ramane desemnarea castigatorului.

Presedintele Traian Basescu a declarat, miercuri, ca a respins privatizarea CFR Marfa pentru ca se propunea varianta derularii procesului prin licitatie cu strigare, care permite oricui un show televizat, ca in cazul Oltchim, ceea ce i s-a parut "inadmisibil".

Guvernul s-a angajat fata de FMI, in cadrul acordului de tip preventiv aflat in derulare, sa vanda participatii detinute de stat la companii strategice din domeniile energiei si transporturilor, inclusiv la CFR Marfa, cu vanzarea unui pachet majoritar.

La sfarsitul lunii noiembrie, presedintele si premierul au avut insa o intalnire la finalul careia surse oficiale au declarat pentru Mediafax ca cei doi au convenit sa amane privatizarea CFR Marfa, apreciind ca momentul actual nu este prielnic pentru astfel de operatiuni.

Initial, Guvernul s-a angajat fata de FMI sa vanda doar 20% din actiunile CFR Marfa, dar ulterior s-a decis in Consiliul Suprem de Aparare a Tarii sa fie vandut un pachet majoritar de actiuni.

Ministerul Transporturilor a anuntat anul trecut ca isi asuma privatizarea CFR Marfa pana in decembrie 2012, dar ulterior a comunicat ca procedura este intrerupta intrucat strategia de privatizare nu a primit avizul CSAT.