Dintr-un foc, anul acesta au disparut de pe lista de prioritati peste 1.000 de kilometri de autostrada, printre care si Autostrada Transilvania, inceputa in urma cu 10 ani. Guvernul are, totusi, o strategie. Le va ridica statui celor care gasesc bani pentru proiectele ramase in aer.

"Autostrada Sudului, iarasi nu avem finantare pentru ea, de Pitesti-Craiova, domnul Zgonea si cu mine ne ocupam personal sa gasim investitor", a declarat premierul Victor Ponta.

De fapt, executivul are bani doar pentru o bucata de drum, plus datoriile neplatite pentru lucrari. Singura investitie certa facuta din banii statului sunt cei sase kilometri ramasi de construit din Autostrada Bucuresti-Ploiesti. Adica o investitie de doar 81 "doar" milioane de euro.

Restul autostrazilor vor fi construite, spera Guvernul, cu bani europeni. Cel mai spectaculos tronson este cel dintre Sibiu si Orastie, unde au fost deja ridicate viaducte intre munti. Tot la fonduri europene se gandesc oficialii si pentru celelalte tronsoane din coridorul 4, adica: Deva-Lugoj, Timisoara -Arad si Arad-Nadlac, chiar daca programul prin care trebuie finantate proiectele este in acest moment blocat.

Nu se vorbeste nimic despre cele mai grele autostrazi: Comarnic-Brasov si Sibiu-Pitesti. Guvernul vrea sa finalizeze anul acesta si Autostrada Bucuresti-Constanta (A2), dar si centura Constantei. In prezent, Romania are 515 kilometri de autostrada, fata de Bulgaria unde au fost dati in folosinta 540 kilometri.