Statul vrea sa vanda toate actiunile companiei prin licitatie cu strigare, iar investitorii vor avea criterii foarte dure, legate de capaciatatea de a conduce o astfel de companie sau de puterea financiara.

Nici taxa de participare nu este usor de platit pentru ca reprezinta 5 la suta din pretul de pornire, iar garantia de participare 20 la suta, sume care pot ajunge la zeci de milioane de euro. Totul pentru ca aici sa nu se mai poata inscrie oricine ca la Oltchim.

Dan Diaconescu a anuntat si astazi ca este interesat de CFR Marfa, dar reprezentantii ministerului au spus ca el nu poate participa decat in asociere cu un consortiu care va putea respeta toate cerintele.

Strategia de privatizare, care prevde ce anume se vinde si mai ales ce conditii se vor impune ofertantilor este in curs de avizare la celelalte minsitere, iar cei de la Tranporturi spera sa poata veni cu doacumentul final la urmatoarea sedinta de guvern.

La randul lor sindicatele ameninta cu greva daca se va vinde mai mult de un sfert din CFR Marfa.