Vineri, 13 indivizi, hoti si cumparatori de marfa furata, au fost retinuti. Sambata insa, alti 20 vor veni in locul lor si le vor prelua afacerile. Pentru ca responsabilii nu pot sau nu vor sa controleze fenomenul.

Asta este tot ce ramane, zi de zi, in urma hotilor de componente de cale ferata. Indivizii, pe care nimeni nu da semne ca ar vrea sa ii opreasca, fura tot ce se poate vinde, fara sa se gandeasca o clipa la urmari.

"In momentul cand ne fura o bobina din asta se ocupa circuitul de cale si automat semnalul trece pe oprire, pe rosu. Neavand comanda, se poate rupe trenul, mai multe...", spune Cristian Stoica, rector mecanic.

13 indivizi, unii care furau, iar altii care cumparau marfa furata, au fost ridicati in zori de politistii din Ilfov.

Numai aici, la acest centru de colectare a fierului vechi din Buftea, politistii au gasit dimineata la perchezitii mai multi conectori - adica piese de la semafoarele cailor ferate care contin cupru si argint. Proprietarii au acum dosar penal pentru complicitate la furt calificat

"Ca urmare a acestor fapte, mai multe trenuri au avut intarziere. Rreprezentantii centrelor de fier vechi sunt obligati sa ceara documentele de provenienta ale marfii, ceea ce in multe dintre cazuri nu se intampla", spune Claudia Burada, IPJ Infov.

SI in nordul tarii, la Moldovita, hotii au furat 90 de metri de sina din traseul mocanitei, un tren de epoca, foarte cautat de turistii straini.

Pana cand autoritatile vor pune la punct o legislatie aspra, altii profita cat pot de pe urma furturilor. Niste angajati ai CFR povesteau la un moment dat ca sefii sunt primii care au de castigat, deoarece patroneaza firme de transport cu microbuzul.

Disperati, noii manageri ai CFR cauta solutii pentru reducerea pagubelor, ajunse la peste 10 milioane de euro numai anul trecut.