Acestea din urma sunt cam multe in cazul nostru, pentru ca 2010 ramane cel mai slab an din ultimii 8, daca vorbim despre drumuri. Problema este ca nici macar promisiunile nu suna mai bine. Cel mult vom ajunge pe doua benzi pana la Marea Neagra. Restul proiectelor - adica autostrazile Bucuresti-Ploiesti si Transilvania - vor lua o pauza.

Daca ne uitam pe harta Europei si apoi pe cea a Romaniei, intelegem mai bine ca ne incapatanam sa ramanem la periferia Uniunii. In ultimii ani, santierele au fost finantate numai de la buget, asa ca banii au fost irositi inutil pe santiere care nu duc nicaieri. 2010 se termina cu 313 kilometri de autostrada dati in folosinta, dintre care doar 10 inaugurati recent la Campia Turzii.

Desi se lauda ca investeste in infrastructura, Guvernul suspenda pana in 2012 finantarea pe Bucuresti - Ploiesti, santier ajuns la 60% si care trebuia terminat din primavara. Mai lipsesc vreo 80 de milioane de euro.

Pentru tronsonul Ploiesti-Comarnic si Cormanic-Brasov viitorul s-a inchis. Santierul deschis de la Suplacu de Barcau la Bors va sta si el pentru ca nu avem de dat inca un miliard americanilor de la Bechtel ca sa il termine.

Asadar, in 2011 singura prioritate ramane coridorul patru. Adica autostrada de la Nadlac la Constanta, care ar trebui sa ne duca in civilizatie. Se deschid cu 2,5 miliarde de euro, bani europeni, lucrarile de la Nadlac la Arad si alte patru tronsoane de la Timisoara la Sibiu.

In paralel ar trebui sa apara santiere pentru 10 ocolitoare, de o jumatate de miliard de euro, si se lucreaza incet pe 1000 de kilometri de drumuri nationale aflate in reabilitare. Desigur, numai naivii cred ca toate acestea vor fi si facute.