Nimeni nu s-a gandit ca fiecare strat de ciment pus peste celalalt adauga o greutata suplimentara, neluata in calcul la proiectare.

Podul de la Agigea a fost inaugurat chiar de Nicoale Ceausescu in 1983. Considerat o mareata realizare a "Epocii de Aur", nu a fost insa consolidat niciodata. Iar din 1997 a fost supraincarcat cu tone de ciment dupa nu mai putin de patru asfaltari facute romaneste.

La ultima, s-a produs inevitabilul. Cablurile de sustinere din otel au inceput sa se rupa unul dupa altul, odata ce greutatea podului crescuse cu 20 de tone.

Intai s-a asfaltat un sens, dupa care muncitorii au observat ca structura de rezistenta a podului incepe sa cedeze asa ca specialistii au decis schimbarea cablurilor de rezistenta, operatiune care se va incheia la jumatate lunii noiembrie.

"Lucrarea consta in ridicarea si montarea unor piese metalice grele care vor imbraca pilonul principal al podului de care vor fi prinse cablurile de sustinere. Acele cabluri sunt rupte in mai multe locuri intr-o proportie ingrijoratoare", a declarat Marian Dima, director DRDP Constanta.

Toate acestea insemna insa oprirea traficului rutier si pietonal intre orele 9 si 16, marti, miercuri si joi.

Ca varianta ocolitoare, soferii care vin de la Bucuresti pe Autostrada Soarelui vor putea iesi prin nodul rutier de la Medgidia, apoi drumul judetean 381 pana in localitatea Ciocarlia. De aici se merge spre-Mereni-Topraisar-Agigea. A doua varianta este Medgidia-Cobadin-Negru Voda-Mangalia.