Potrivit unui comunicat al companiei, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.

Lucrările finale de executat presupun, la staţia T1 Aeroport: finisaje interioare (gresie, zugrăveli, tavan fals); montare instalaţii electrice, TTR, instalaţii sanitare, electrice şi termice; aşternere membrană peroane şi aplicare vopsea epoxidică; instalare difuzoare, camere video, grup electrogen; lucrări alimentări cu apă şi realizare rigolă preluare ape meteorice; montare parapet protecţie peroane.

La construcţii civile/viaduct urmează să fie executate lucrări ce vizează: montare sistem de colectare şi scurgere ape meteorice de pe viaduct (pilele 9 - 10 şi 25 - 37); completare panouri fonoabsorbante; instalare canal de beton pentru cabluri (zonă viaduct).

La suprastructură trebuie executate lucrări de buraj 1 mecanic (km 17+500 - km 18+025) şi profilare mecanică parţială (km 18+025 - km 18+850), instalaţiile de semnalizare şi telecomunicaţii mai necesită lucrări de montare tâmplărie aluminiu container CE şi instalare fundaţie semnal, rame instalaţii CE, cabluri SCB, duct, camerete FO şi subtraversări, în timp ce pe drumuri trebuie să se execute lucrări de extindere bretea racord DN1, amenajare drum şi trotuar (bretea DN1 - AIHCB, bretea Peco - AIHCB) - refacere drum, montare pavele trotuar, frezare uzură, continuare realizare rigolă între km CF 16+629 - km 17+536 şi montare CP-uri şi geigere la bretea DN1 - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti.

Proiectul ''Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti - FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti" prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei, iar contractantul este Arcada Company. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile. Pe categorii de lucrări lucrează următorii constructori: Arcada (construcţii civile/viaduct), Wiebe (suprastructură CF) şi Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii).