Am muncit mult până să putem face această ofertă, cu ajutor din partea experților, dar ascultând și doleanțele și comentariile angajaților, clienților și partenerilor Air Berlin”, a scris pe pagina de Facebook magnatul bavarez, cu mai multe afaceri în industria aeronautică.

Wöhrl a atras prima data atenția asupra sa atunci când a cumpărat, în 2003, operatorul aerian Deutsche BA de la British Airways, pentru suma simbolică de 1 euro, pe care ulterior l-a vândut către Air Berlin.

Compania sa Intro a făcut o ofertă de 50 de milioane de euro pentru compania aflată în insolvență, plus o suplimentare de 450 de milioane de euro, în funcție de performanțele companiei, a spus Wöhrl.

Magnatul a mai precizat că Intro vrea să cumpere Air Berlin în totalitate, nu pe bucăți, cum și-au manifestat dorința alți operatori, între care Lufthansa, Condor sau TUI. Wöhrl a adăugat că va achiziționa inclusiv cele 140 de aeronave luate în leasing, dar și sloturile de aterizare și de decolare pe care Air Berlin le deține pe aeroporturile din Germania.

La jumătatea lunii august, Air Berlin și-a cerut insolvența după ce principalul acționar, Etihad, a anunțat că nu o va mai susține financiar. Compania aeriană, care de peste un deceniu acumulează datorii, a raportat pierderi de 782 de milioane de euro în 2016.

Finanţarea din partea Etihad, care a investit în acţiuni ale Air Berlin în 2011, a ajutat operatorul german să continue activitatea în ultimii ani, dar compania din Abu Dhabi şi-a revizuit investiţiile europene după ce acestea nu au adus profitul aşteptat. Etihad a furnizat, cel mai recent, 250 de milioane de euro companiei Air Berlin în luna aprilie.

Air Berlin a anunţat că zborurile companiei continuă, iar guvernul german a informat că a acordat operatorului un împrumut punte de 150 de milioane de euro.

Air Berlin a anulat o sută de zboruri, după ce piloţii au anunţat că s-au îmbolnăvit

Air Berlin a anulat marţi aproximativ 100 de zboruri, după ce 200 de piloţi au anunţat că sunt bolnavi şi că nu se pot prezenta la serviciu, scrie Reuters.

Conform informaţiilor disponibile pe site-ul companiei, printre zborurile anulate se numără curse cu plecare de pe aeroporturile Berlin Tegel, Dusseldorf, Hamburg şi Koln. Absenţele piloţilor afectează atât operaţiunile proprii ale Air Berlin, cât şi o serie de zboruri pe care compania le efectuează pentru divizia Eurowings a Lufthansa, cu care Air Berlin a încheiat un contract.

Îmbolnăvirea în masă a piloţilor ameninţă însăşi existenţa companiei şi diminuează şansele în vederea păstrării locurilor de muncă după încheierea procedurilor de vânzare, susţine operatorul aerian german.

“Nu există companie care să fi fost pusă întro lumină mai puţin favorabilă ca Air Berlin astăzi. Este esenţial să reluăm operaţiunile, pentru a putea finaliza cu succes discuţiile cu investitorii”, a spus, într-un memo intern, directorul de operaţiuni al Air Berlin, Oliver Iffert.

Într-un comunicat separat, reprezentanţii sindicatului piloţilor, Vereinigung Cockpit, s-au arătat surprinşi de numărul mare de absenţe anunţate marţi. Potrivit acestora, sindicatul nu şi-a îndemnat membrii să declare că sunt bolnavi.

O situaţie similară a fost înregistrată anul trecut de operatorul aerian rival TUIfly, care a fost forţat să anuleze mai multe zboruri după ce piloţii au anunţat că s-au îmbolnăvit. Reprezentanţii sindicali au spus atunci că angajaţii s-au temut că negocierile pe tema unei potenţiale fuziuni să nu ducă la concedieri şi tăieri de salarii.