Asocierile sunt Somet - Astaldi (Italia) - TIAB - UTI (164,41 milioane euro si o durata de executie de 30 luni), Aktor (Grecia) - Euroconstruct - Arcada (194,18 milioane euro, executie de 36 de luni), respectiv Max Boegl Romania - Max Bogl (Germania) - Delta ACM (204,53 milioane euro, executie 20 de luni), scrie Mediafax.

Celelalte doua oferte au venit din partea companiilor Hochtief (Germania) (218,3 milioane euro, cu 42 de luni perioada de exeuctie) si FCC Construction (Spania) (210,52 milioane euro si 30 de luni perioda de executie).

Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste, a spus ca rezultatul licitatiei va fi stabilit in termen de o luna, urmand ca lucrarile sa inceapa cel mai probabil in vara.

"Statiile si depoul vor fi realizate in galerie deschisa, iar in tunele se va lucra cu un scut, numit TBM, care practic este o masina de forat. Este prima data cand folosim acest tip de contract, adica la cheie, care ne va conduce la scurtarea timpului de executie", a spus Udriste.

El a adaugat ca pentru inceput tronsonul va fi deservit de aceleasi garnituri de tren, ca pe restul magistralei 4, pana la finalizarea lucrarilor la linia de metrou catre aeroportul Otopeni, cand va fi reconsiderat ansamblul de circulatie al trenurilor.

Contractul este estimat la 953,5 milioane lei, finantarea urmand sa fie asigurata de la bugetul de stat. Lucrarile ar urma sa fie finalizate in trei ani si jumatate.