Potrivit unor informatii aparute in presa, Ministerul Transporturilor ar fi redactat recent un proiect de act normativ prin care se amana termenul de finalizare a privatizarii, insa documentul nu apare pe pagina web a institutiei.

Contactat de Mediafax, presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, a declarat ca reprezentantii comisiei de privatizare au solicitat date estimative privind finalizarea analizei tranzactiei de preluare a CFR Marfa de catre Grup Feroviar Roman (GFR).

"Le-am spus termenele legale. O analiza obisnuita dureaza maxim 45 de zile daca notificarea este completa. Daca este o analiza mai complicata, care necesita o procedura numita investigatie, atunci dureaza maxim 5 luni", a aratat Chiritoiu.

El a adaugat ca institutia pe care o conduce a solicitat GFR unele completari cu termen de primire in 20 de zile, iar din experienta Consiliului, dupa ce notificarea este completa, o analiza dureaza circa o luna.

"Nu este o obligatie legala de o corobora termenul in care raspunde Consiliul cu graficul de plati", a punctat Chiritoiu.

Seful Consiliului Concurentei a confirmat ca reprezentantii comisiei de privatizare analizeaza modificarea termenului de incheiere a procedurii si a precizat ca ultimul termen avansat in discutiile cu acestia a fost 10 decembrie.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a cerut Consiliului Concurentei si consultantilor un punct de vedere privind termenul de finalizare a privatizarii CFR Marfa, stabilit acum pentru 15 octombrie, precizand ca o eventuala prelungire va fi discutata in Guvern.

GFR a virat joi 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) intr-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentand 10% din pretul de cumparare a 51% din actiunile CFR Marfa detinute de stat. Alimentarea contului reprezinta o conditie prealabila pentru finalizarea privatizarii, iar termenul pentru transferul celor 20 milioane de euro expira vineri, 4 octombrie.

Saptamana trecuta, GFR a depus la Consiliul Concurentei notificarea privind achizitia a 51% din CFR Marfa. Notificarea cuprinde, printre altele, documente legate de companiile implicate in tranzactie si piata de profil.

In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Premierul Victor Ponta declara, in august, ca daca GFR nu va plati banii pentru transportatorul feroviar de stat, va fi numit un manager privat, iar licitatia va fi reluata. Potrivit premierului, in cazul reluarii licitatiei, termenele vor fi mult mai extinse si mai rezonabile decat la prima licitatie, derulata in conditiile si termenele negociate cu Fondul Monetar International.