In 2011 ar urma sa fie deschise circulatiei doar tronsoane partial finalizate, precum si autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti, cu o lungime de 42,5 kilometri. Restul autostrazilor vor fi inaugurate in 2012, costul total al celor 276 de noi kilometri ce vor aparea pe harta infrastructurii din Romania incepand de anul viitor ridicandu-se la aproape 3 miliarde de euro.

La inceputul anului 2011 Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) anunta ca va inaugura anul acesta 83 de kilometri de autostrazi, la care urmau sa se adauge inca 34 de kilometri de centuri la standard de autostrada. La jumatatea anului CNADNR a anuntat ca anul acesta nu se vor finaliza in totalitate autostrazile anuntate, ci doar partial, urmand sa fie functionala cate o banda pe sens.

Astfel, portiunile care au cele mai mari sanse sa fie deschise circulatiei anul acesta, chiar si partial, sunt Medgidia-Constanta si Arad-Timisoara, la care se adauga variantele de ocolire la standard de autostrada ale oraselor Constanta si Arad.

Tot de anul viitor, Capitala va fi legata de Constanta printr-o autostrada continua, in conditiile in care in trimestrul al patrulea al lui 2012, si tronsonul Cernavoda-Medgidia va fi finalizat. Ministerul Transporturilor a reziliat in aprilie contractul pentru acest tronson cu francezii de la Colas, licitand din nou tronsonul la inceputul lunii iunie, valoarea estimata a contractului fiind de 762,2 milioane de lei (175,8 milioane de euro) fara TVA.

Pe de alta parte, singurul tronson de autostrada care ar urma sa fie finalizat in 2011 este Moara Vlasiei-Ploiesti, care in urma cu doua luni risca sa isi piarda constructorii, si anume firmele Spedition UMB, Tehnostrade (ambele companii fiind controlate de Dorinel Umbrarescu), Euroconstruct Trading '98 (Dan Besciu) si PA&CO International (Costel Casuneanu), pentru ca Ministerul Transporturilor transmisese consortiului constructor o notificare de reziliere a contractului, scrie Ziarul Financiar.