"Sunt câteva măsuri de creştere a capacităţii administrative a statului pe care dacă nu le luăm degeaba avem finanţarea şi avem un plan foarte bine pus la punct. Noi suntem hotărâţi să luăm aceste măsuri, alături de alte măsuri importante, astfel încât, de anul viitor, să avem 2% din PIB pentru transporturi alocat prin legea bugetului, să avem fonduri europene atrase, azi avem aproximativ 40% din cei 6,1 miliarde de euro absorbţie pe componenta de infrastructură, foarte puţin, să utilizăm la maxim fondurile din Planul naţional de recuperare şi rezilienţă, cei 33 miliarde de euro. Şi, dacă aceşti bani nu ne sunt suficienţi, pentru că din calculele noastre, pe toate modurile de transport, în următorii 10 ani este nevoie să investim aproximativ 73 miliarde de euro, dacă aceşti bani din buget, respectiv fonduri europene, nu sunt suficienţi, să apelăm la împrumuturi, pentru că România îşi permite şi trebuie să îşi permită să se împrumute pentru a-şi dezvolta infrastructura", a afimat ministrul Transporturilor, marţi seara, la B1TV, potrivit Agerpres.

Acesta a reamintit că în următorii 10 ani ar urma să fie finalizaţi peste 3.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, deoarece altfel nu se poate vorbi despre dezvoltare economică.

"Am spus şi repet. Dacă vrem să avem infrastructură de calitate şi să dezvoltăm mari proiecte de infrastructură ne-am propus ca în următorii 10 ani să finalizăm peste 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres în România, pentru că altfel nu putem să vorbim de dezvoltare economică şi de creşterea bunăstării cetăţenilor. Noi avem un plan foarte bine pus la punct, l-am numit Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru următorii zece ani, parte componentă a Planului Naţional de investiţii şi relansare economică. Dar, degeaba avem un angajament ferm în ceea ce priveşte finanţarea: fonduri europene, 2% din PIB alocare în fiecare an pentru transporturi, dacă nu vom lua măsuri de creştere a capacităţii administrative a statului pentru a implementa aceste proiecte, cu siguranţă şi dacă avem 4 miliarde, 5 miliarde de euro în fiecare an, nu putem să-i cheltuim", a spus Bode.

El a explicat că două dintre aceste măsuri vizează contestaţiile, acele instanţe specializate, cu secţii specializate pentru judecarea contestaţiilor, astfel încât să nu fie aglomerată o secţie comercială şi să dureze ani de zile procesul.

Bode: Comarnic-Braşov este etalonul bătăii de joc la adresa infrastructurii româneşti

În legătură cu Autostrada Comarnic-Braşov, ministrul Transporturilor a precizat că acest proiect este etalonul bătăii de joc la adresa infrastructurii româneşti.

"La Comarnic - Braşov dacă vreţi este etalonul bătăii de joc la adresa infrastructurii româneşti, la adresa românilor, până la urmă, pentru că din 2002 până astăzi să vorbeşti despre 58 de km de autostradă şi să nu realizezi aproape nimic este o mare bătaie de joc. Este o mare ruşine, alături de ruşinea ca România, capitala României, Bucureştiul, să nu aibă centură şi noi facem eforturi extraordinar de mari să comprimăm etapele ca în următorii 3 - 4 ani Bucureştiul să aibă un inel de centură la nivel de autostradă. Aşa este o mare ruşine şi faptul că nu poţi să legi Bucureştiul de Braşov, nu ai legat Bucureştiul de Braşov în aproape 20 de ani", a declarat Lucian Bode.

El a explicat că a preluat "parteneriatul public privat pe model Vâlcov - Dragnea" şi l-a anulat, respectiv că a preluat tronsonul de autostradă alături de alte 8 proiecte de autostradă de la Comisia Naţională de Prognoză la Ministerul Transporturilor şi a realizat o unitate de implementare a proiectului.

"Apropo de loturi şi de sectoare, am extras din Comarnic - Braşov varianta de ocolire Comarnic, centura Comarnicului, 5,2 km. Acolo, acest obiectiv are sub 75 de milioane de euro valoare eligibilă. Îl scoate la licitaţie, este în procedură în acest moment. Am trimis către ANAP. Suntem în procedură de a scoate la licitaţie şi până la sfârşitul lunii septembrie să reuşim să scoatem la licitaţie acest tronson şi să semnăm contractul în acest an. Deci primul tronson din Comarnic - Braşov va fi centura ocolitoare a Comarnicului la profil de autostradă pentru care noi estimăm că vom semna contractul în acest an. Pentru celelalte loturi, de la Ploieşti până la Braşov, Ploieşti - Comarnic - Braşov, noi suntem în procedură şi scoatem la licitaţie partea de revizuire SF (studiu de fezabilitate - n.r.) şi întocmire proiect tehnic de execuţie pentru toate aceste tronsoane astfel încât în momentul în care finalizăm revizuirea documentaţiei să scoatem la licitaţie doar execuţia", a declarat Lucian Bode.

El a a spus că România îşi permite să aloce 1,1 - 1,2 miliarde de euro pentru a realiza acest obiectiv extrem important în tot ce înseamnă angrenajul moblităţii în România.