"Dispunem de fonduri europene record pentru susţinerea proiectelor de infrastructură, atât prin intermediul Programului Naţional de Recuperare şi Rezilienţă, prin care în domeniul de transport vom putea atrage între 9,3 şi 17 miliarde de euro, la care se adaugă fondurile de coeziune din actualul Program Operaţional Infrastructură Mare 2021 - 2027 şi din viitorul Program Operaţional de Transport, aproape 8,3 miliarde euro. Vom investi în infrastructură pentru a recupera decalajele de dezvoltare a reţelelor de transport comparativ cu statele din regiune şi pentru a conecta regiunile istorice între ele, şi mai departe cu marile coridoare europene de transport. Totul depinde de noi, ca stat, să utilizăm în mod eficient şi responsabil aceste fonduri pentru a face performanţă în infrastructura de transport. Pentru a ne atinge toate obiectivele la nivel de instituţii publice, trebuie să realizăm şi acele reforme structurale care să ne permită intensificarea ritmului de implementare a acestor proiecte", a declarat Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor a subliniat că anul 2020 a fost anul în care în România s-a construit infrastructură de transport şi s-a investit "masiv" în proiecte de infrastructură, fiind totodată deblocate investiţii care "trenau de foarte mulţi ani".

"În cele 12 luni de guvernare liberală, proiectele de infrastructură de transport din România au fost impulsionate, au fost abordate cu profesionalism şi maxim interes, dovadă fiind că toate aceste investiţii au înregistrat evoluţii importante. Autostrada Moldovei A7 este unul dintre proiectele propuse la finanţare prin Programul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă iar în anul 2026 trebuie finalizată. Este un proiect matur dar este în grafic şi sunt încrezător că va evolua conform aşteptărilor astfel încât în 2026 să circulăm pe cei aproximativ 430 de kilometri de la Ploieşti la Siret. Autostrada A13 Bacău - Braşov se află în etapa în care a fost transmisă experţilor pentru prima analiză criterială. Anul 2022 este anul în care ne propunem să scoatem la licitaţie execuţia acestui obiectiv. Toate proiectele mari de infrastructură din regiunea Moldovei sunt importante. Ele sunt complementare, nu în competiţie unele cu altele. Guvernul liberal are o abordare integrată, nu face ierarhii şi le-a oferit o perspectivă clară de implementare după ani buni în care au fost ignorate. Ne-am propus să nu lăsăm nici o regiune în urmă din punct de vedere a reţelelor de transport", a explicat ministrul Transporturilor, potrivit Agerpres.

Lucian Bode a mai spus că finalizarea lucrărilor la centura ocolitoare a oraşului cu un an mai devreme decât prevedea contractul dovedeşte că şi în România pot fi implementate proiecte de infrastructură mare înainte de termen.

"Mă bucur că în mandatul Guvernului Orban reuşim să dăm în trafic primii kilometri din Autostrada Moldovei. Vorbim de cei aproximativ 17 kilometri la profil de autostradă din varianta de ocolire Bacău. În ceea ce priveşte varianta de ocolire, cu cei aproximativ 31 de kilometri, prin efortul antreprenorului, (...) vorbim de un proiect finalizat înainte de termen, termenul de finalizare fiind ianuarie 2022. Concluzia este doar una: se poate şi în România să finalizăm proiecte de infrastructură de transport înainte de termen", a declarat Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor a explicat că proiectul a fost preluat de guvernarea liberală, în noiembrie 2019, la un progres fizic de 27%.

"Pentru acest proiect s-au făcut plăţi până în noiembrie 2019 de 126 milioane lei. Noi, în acest an, am achitat facturi de 467 milioane lei. Ca să lămurim şi acest aspect, că nu am alocat suficienţi bani pentru acest obiectiv. Sigur, salut şi eu, încă o dată, decizia Comisiei Europene de a ne acorda finanţare nerambursabilă de 143 milioane euro pentru acest obiectiv. Am derulat o procedură pentru a obţine această finanţare, am derulat-o ca la carte, cu multă perseverenţă şi simţ al răspunderii, aşa cum am procedat şi în cazul deblocării finanţării pentru autostrada Sibiu - Piteşti", a mai spus Lucian Bode.

Miercuri, în prezenţa preşedintelui Klaus Iohannis şi a prim-ministrului Ludovic Orban, a fost inaugurată varianta ocolitoare a municipiului Bacău care are în componenţă 17 kilometri la profil de autostradă.