"Planul de administrare este in minister (Ministerul Transporturilor, proprietarul CFR SA, n.r), spre examinare si spre aprobare. (...) Membrii AGA au hotarat ca trebuie sa facem niste ajustari la planul de administrare. (...) Pana astazi nu stiu exact ce fel de schimbare sau de ajustare vor. O sa comunic cu ei sa inteleg exact ce era in planul de administrare care nu este suficient pentru ei. Sper ca dupa ajustarea respectiva planul nostru va fi aprobat", a spus Sophocleous, care ocupa si pozitia de membru in Consiliul de Admnistratie.

Consiliul de Administratie are termen pana luni sa comunice ajustarile, iar in cazul in care planul va fi respins, atat administratorii, cat si directorul general vor renunta la functie.

Sophocleous, fost manager la companii precum Romtelecom sau AD Pharma si presedintele Consiliului de Administratie al dezvoltatorului imobiliar Impact, a preluat in ianuarie functia de director general al companiei CFR, in urma unui proces de recrutare de manageri profesionisti.

Seful CFR SA a precizat ca in martie au fost prezentate atat planul sau de management, aprobat de CA, cat si cel de administrare, catre actionariat.

Intrebat care este salariul lunar la conducerea CFR, Sophocleous a afirmat ca suma neta se ridica la 9.800 euro.

Sophocleous a mai spus ca din punct de vedere personal are o colaborare extrem de buna cu BERD, Banca Mondiala si FMI, care au fost informate despre situatia companiei, masurile vizate si planurile de management si administrare propuse ministerului Transporturilor.

Administratorii CFR SA sunt, alaturi de Sophocleous, Lucian Isar (presedinte), Enache Jiru, Danut-Leonard Sandu si Florian Raimund Kubinschi.

Sophocleous a afirmat joi, la prima sa conferinta de presa, ca in prezent CFR are probleme financiare si aproape toate conturile blocate, de ANAF sau salariati. Compania a incheiat anul trecut cu un profit contabil de 1 miliard de lei, dar cu o pierdere operationala de 550 milioane lei.

In aceste conditii, printre obiectivele sale pe termen scurt se numara cresterea veniturilor pe diverse componente, dar si reducerea cheltuielilor, managerul vizand transformarea CFR intr-o companie independenta din punct de vedere operational.