Sudul Bucurestiului, centura Capitalei, un loc pe care ar trebui sa-l evitati daca nu vreti sa va pierdeti timpul in cozi uriase pe zeci de kilometri. Pentru a fluidiza traficul, Ministerul Transporturilor s-a gandit sa atraga firme private care ar putea construi o autostrada privata in jurul Bucurestiului.

Primul drum cu taxa din Romania se va intersecta cu Autostrada Bucuresti-Pitesti, iar soferii care vor dori sa ocoleasca prin partea de sud orasul, vor trebui sa plateasca chiar de la intrare unde vor fi instalate cateva taxatoare.

Ministerul Transporturilor pune la dispozitie terenul, iar constructorul vine cu banii. Anuntul cu privire la licitatia pentru jumatate din noua centura va fi facut la inceputul lunii martie, iar in noiembrie se va semna contractul. In total, noul drum, paralel cu centura, va avea 48 de kilometri si trebuie terminat in trei ani.

"Pot sa va spun ca va fi o taxa, nu pot sa va spun care este cuantumul ei, pentru ca acesta ar reiesi din ofertele pe care le primim. Iar pe centura de sud, la nivelul actual, vom ataca punctele cele mai dificile, adica intrarile in Bucuresti care se stie ca sunt congestionate", explica Alexandru Nazare, noul ministru al Transporturilor.

Una peste alta, autostrazile asteptate de sute de mii de soferi, care urmeaza sa fie date in exploatare in acest an, mai intarzie din cauza ninsorilor din aceasta iarna. De pilda, Autostrada Bucuresti-Ploiesti ar fi trebuit sa fie terminata in aprilie, insa va fi gata pe 15 mai.

In sfarsit vom putea ajunge pana la mare incepand cu 30 iunie. Din pacate, insa, in zona Medgidia-Cernavoda vom circula cu viteza redusa, pe un singur fir.