Desi autoritatile locale au inceput sa vorbeasca despre un pasaj suprateran care sa decongestioneze circulatia in zona Grozavesti-Basarab-Gara de Nord in urma cu 11 ani, lucrarile au demarat abia in urma cu cinci ani, in mandatul primarului PDL-ist Adriean Videanu.

Pasajul Basarab realizeaza legatura rutiera si de tramvai intre Bulevardul Nicolae Titulescu - Soseaua Orhideelor - Podul Grozavesti -Bulevardul Vasile Milea (pentru circulatia tramvaielor), respectiv Soseaua Grozavesti.

Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1.450 de metri - din care 117 metri Podul pe Arce peste raul Dambovita, respectiv 340 de metri Podul Hobanat peste zona Garii de Nord, cu bretele de acces la pasaj de 1.126 metri lungime si rampe de acces de 1.250 m.

In sfarsit, circulam pe Pasajul Basarab. Podul va fi deschis astazi pentru pietoni, iar de maine, pentru traficul auto

-pasajul de la Bucuresti este unicat in Europa prin faptul ca este cel mai lat pasaj suprateran, care are petru benzi de circulatie, doua linii de tramvai si statie pe pod.

-constructia pasajului a costat 240 de milioane de euro, dublu fata de suma stabilita initial.

-podul suporta sa fie traversat simultan de 1.000 de masini, plus catreva zeci de tramvaie.

-pasajul este luminat noaptea de peste 54.000 de leduri.


Sursa foto: Mediafax
Sursa video: YouTube