Desi pare o pauza prelungita de pranz, acestea este momentul cel mai tensionat al zilei, la propriu. Zeci de camioane incarcate si tramvaie au fost parcate in portiunea cea mai sensibila a podului, in care este sustinut doar de hobane, adica niste cabluri uriase.

Specialistii au alergat prin toate punctele cheie cu nivela si mira sa se asigure ca masuratorile sunt corecte. Rezultatele nu aveau voie sa depaseasca trei praguri cheie. Sub greutatea masiva de aproape 2.000 de tone, podul a coborat 12 centimetri. Si pilonii si-au aratat elasticitatea cu inca 5 pana la 8 centimetri. Cablurile groase s-au intins la randul lor.

Testele le-au oferit o fereasta de doua-trei zile celor care instaleaza statia de tramvai de pasaj, celor care monteaza panouri de plexiglas si alpinistilor utilitari care pun luminile de balizaj.

Basarabul rezista, desi a fost dus dincolo de limitele maxime pe care le va indura in timpul vietii sale, programata pentru un secol. Este spectaculos nu doar prin imagine ci si prin cifre, pentru ca este singurul din Europa cu statie de tramvaie pe pod, doua linii ferate si patru benzi de circulatie.

Ne mai ramane doar sa asteptam confirmarea oficiala, iar inaugurarea nu mai are motive de intarziere dupa ce ultimele teste vor fi finalizate maine.