Mariana Gheorghe a mai spus ca este nevoie de mai multa predictibilitate si stabilitate astfel incat investitorii si companiile mari sa fie stimulate sa pompeze bani in economie.

"Credem ca masurile de eficientizare luate vor duce la scaderea consumului comercial, dar si a celui privat. Acestea ne fac sa vedem pentru retail o scadere de circa 10% pentru tot anul 2010. Insa nu putem controla comportamentul clientilor", a explicat directorul general executiv al Petrom.

Aceasta a adaugat ca, in primul semestru al acestui an, compania a inregistrat o scadere a vanzarilor totale de carburanti cu 12% si cu 6% la vanzarile cu amanuntul.

Seful Petrom a mai spus ca 2011 va fi un an si mai dificil pentru ca sunt foarte multe necunoscute la mijloc legate atat de reactia populatiei si companiilor la masurile de austeritate luate de Executiv, cat si de mijloacele de revenire trasate de autoritati.

"Va depinde de raspunsul pietei la masurile de eficientizare luate, dar mai ales la masurile pe care Guvernul le va lua pentru cresterea economica", a punctat Mariana Ghoerghe.

Majorarea de capital

OMV Petrom asteapta decizia statului privind vanzarea unei participatii de 11,8%, detinuta la companie, si va initia ulterior operatiunea de majorare a capitalului cu pana la 600 milioane euro, aprobata la finele lunii aprilie.

"Speram ca in viitoarele saptamani sa se ia o decizie", a declarat, miercuri, intr-o conferinta de presa, directorul general executiv al OMV Petrom, Mariana Gheorghe.

Ea a afirmat ca operatiunea de majorare a capitalului cu pana la 600 milioane euro poate fi derulata intr-una sau mai multe transe intr-o perioada de un an de la aprobarea actionarilor, respectiv pana in aprilie 2011.

Profitul net al grupului OMV Petrom a crescut in primul semestru de 4,6 ori fata de perioada similara a anului trecut, la 1,526 miliarde lei (368,3 milioane euro), iar vanzarile au avansat cu 14%, la 8,343 miliarde lei (2,011 miliarde euro), calculate dupa standardele IFRS, a anuntat grupul.

In primele sase luni ale anului trecut compania a avut un profit net de 331 milioane lei si vanzari de 7,328 miliarde lei.

Grupul a inregistrat in perioada aprilie - iunie 2010 un profit net de 719 milioane lei, cu mult peste castigul din intervalul similar al anului trecut, de numai 6 milioane lei. Profitul din al doilea trimestru este cu 11% mai redus fata de castigul din primele trei luni, de 807 milioane lei.