Joi dimineata, premierul Victor Ponta si ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, in subordinea caruia se afla CNADNR, au anuntat ca Mircea Pop va fi schimbat, tot joi, din functia de director general al CNADNR, prin decizie a Consiliului de Administratie, Pop urmand sa ramana in CA ca simplu membru.

In luna ianuarie, dupa ce presa a relatat ca mai multi directori din CNADNR au petrecut la munte desi meteorologii anuntasera pentru acea perioada ca vremea se va inrautati accentuat, premierul Victor Ponta a anuntat ca Mircea Pop a demisionat de la conducerea companiei, dar va asigura interimatul pentru o perioada foarte scurta, pana la numirea altui sef.

Pop a ramas insa interimar pana in prezent, premierul Ponta explicand ca acesta a castigat concursul pentru postul de manager privat astfel ca Guvernul ar fi obligat sa il instaleze in aceasta functie daca expira interimatul. Mircea Pop conduce CNADNR din iulie 2012.

CNADNR comunica la 1 octombrie 2012 ca l-a suspendat din functie si il cerceteaza disciplinar pe directorul Directiei Concesiuni dupa ce in documentatia de selecatre a consultantului pentru autostrada Comarnic-Brasov au fost trecute printre cerinte un autoturism 25-30.000 euro si 30-40.000 euro pentru instruirea angajatilor CNADNR

"In urma modificarii documentatiei de licitatie pentru realizarea autostrazii Comarnic - Brasov si a introducerii unor cerinte in caietul de sarcini, pe care va trebui sa le indeplineasca firma de consultanta careia i se va atribui contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrazii Comarnic-Brasov (58 km), respectiv «un autoturism nou cu o valoare intre 25.000 euro si 30.000 de euro si o suma intre 30.000 euro si 40.000 euro pentru sesiuni de instruire oficiala in tara/strainatate»", conducerea CNADNR a dispus cercetarea disciplinara a domnului Narcis Neaga, director Directia Concesiuni. Pe perioada cercetarii disciplinare s-a dispus suspendarea din functie a domnului Narcis Neaga, urmand ca masurile sa fie luate in urma raportului emis de Comisia de Disciplina", se mentiona intr-un comunicat transmis la acea data de CNADNR, citat de Mediafax.

Anterior, Gandul a scris ca printre cerintele pe care va trebui sa le indeplineasca firma de consultanta care va castiga licitatia pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrazii Comarnic-Brasov (58 km) figureaza un autoturism nou cu o valoare intre 25.000 euro si 30.000 de euro si o suma intre 30.000 euro si 40.000 euro pentru "sesiuni de instruire oficiala in tara/strainatate" a unor angajati ai CNADNR.Conditiile mentionate au fost introduse de CNADNR la inceputul lunii septembrie in caietul de sarcini, modificand astfel documentatia de licitatie lansata in luna mai.

Autostrada Comarnic-Brasov - "Autostrada Zapezii" - ar fi fost primul mare proiect construit prin parteneriat public-privat (PPP). Prima tentativa de constructie a tronsonului Comarnic-Brasov dateaza din 2004, de pe vremea Guvernului Adrian Nastase, o alta incercare fiind facuta in 2010, ambele esuate. In luna mai, CNADNR a anuntat lansarea unei licitatii pentru reactualizarea studiului de fezabilitate aferent autostrazii, dar licitatia a fost amanata de mai multe ori, in urma contestatiilor depuse la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) de trei case de avocatura.

Avocatii au contestat atat conditia introdusa in caietul de sarcini in septembrie - autoturismul nou si bugetul pentru sesiuni de instruire - precum si alte criterii "nelegale" de atribuire impuse de CNADNR, cum ar fi cel care se refera la experienta pe care ar trebui sa o aiba in domeniul parteneriatului public-privat (PPP) castigatorul licitatiei. Avocatii au motivat ca in Romania nu a fost realizat nici un proiect de PPP pentru autostrazi, asadar criteriile de experienta in PPP cerute de CNADNR sunt considerate nerealizabile de catre casele de avocatura.