Grupul chinez Tzaneen International a fost singurul ofertant pentru preluarea aeroportului. 

Amplasat la doar 235 km sud de Madrid, aeroportul din Ciudad Real a fost gata in 2009, are o pista de rulare cu o lungime de patru kilometri, suficienta pentru aterizarea unui Airbus A380, precum si un terminal care poate gazdui 10 milioane de pasageri pe an.

Dar operatorul aeroportului, CR Aeropuertos, a dat faliment in 2010, pentru ca nu a reusit sa atraga trafic, iar Ciudad Real a devenit un exemplu al proiectelor inutile, care au aruncat Spania intr-o grava recesiune. 

Tribunalul local din Ciudad Real nu poate confirma deocamdata daca aeroportul va fi preluat de Tzaneen, in conditiile in care oferta chinezilor este mult mai mica decat pretul minim de 28 milioane euro, stabilit de magistrati.

In aceste conditii, termenul limita pentru depunerea de oferte a fost prelungit pana in 15 septembrie.

Constructia aeroportului a fost sustinuta de banca de economii Caja Castilla La Mancha, prima dintre bancile de economii spaniole, care a fost salvata de contribuabili in 2010. 

Un alt aeroport fantoma spaniol este cel de la Castellon, pe coasta estica a Spaniei, care a costat 150 de milioane de euro si a fost inaugurat in 2011. Functioneaza inca si, la inceputul acestui an, compania aeriana low-cost Ryanair a anuntat ca va infiinta aici o baza de operatiuni, transmite Agerpres.