Aseara tarziu, actul normativ a fost publicata in Monitorul Oficial, lucru cerut de premier in sedinta de guvern.

"Cu CSAT-ul, ne-am lamurit, nu stie domnul presedinte nimic de rau despre CFR Marfa, ca daca stia spunea la CSAT. Nespunand la CSAT, publicati hotararea de guvern, intram in procedura normala si, in general, cine n-are nimic de spus nu stiu de ce vorbeste", a spus Victor Ponta, premierul Romaniei.

Din acest moment incep sa curga termenele stabilite de guvern: contractul de privatizare trebuie semnat in 30 de zile, adica pana pe 13 septembrie, cand cumparatorul trebuie sa plateasca inca 20 de milioane de euro.

Apoi, GFR, mai are la dispozitie alte 30 de zile pentru a depune si restul de bani, adica 170 milioane de euro. Termenul de finalizare a privatizarii CFR Marfa ar fi asadar mijlocul lunii octombrie.

Vestea publicarii Hotararii de Guvern l-a luat prin surprindere pe patronul GFR, Gruia Stoica, plecat din tara pentru cateva zile. La fel si informatia ca in Hotararea de Guvern, exista si o clauza penala.

N-am apucat s-o vad pentru ca am plecat si eu pentru cateva zile din tara. Cu siguranta astept o invitatie si vom fi prezenti in momentul in care vom fi invitati. Nu inteleg ce e asta, clauza asta penala. Avem cateva conditii in contract, dar avem contract de confidentialitate si nu putem discuta in acest moment”, a explicat Gruia Stoica, patronul GFR.

Desi potrivit hotararii de guvern, are la dispozitie o luna, Gruia Stoica este pregatit sa semneze chiar si luni contractul cu statul roman.

Potrivit hotararii de guvern, daca finalizarea nu va avea loc, independent de orice culpa a cumparatorului intr-o perioada de 60 de zile calendaristice de la data intrarii în vigoare a prezentei hotarari, contractul se desfiinteaza de plin drept.