Autostrada urbana va avea trei benzi pe sens, trotuare pentru pietoni si va fi iluminata. Problema este ca traficul se va gatui intr-o strada cu o singura banda pe sens, pentru ca oficialii nu au terminat exproprierile.

Prima autostrada urbana din Romania va incepe de la intersectia soselei Fabrica de Glucoza cu strada Petricani. Va avea aproape sase kilometri dintre care trei au fost construiti deja. La primavara, lucrarile vor incepe pe acest teren viran unde in acest moment cresc copaci si sunt aruncate la intamplare gunoaie. Potrivit contractului care a fost semnat deja, lucrarile se vor termina in 2017.

Pentru ca este in zona urbana, autostrada va avea elemente specifice acestei zone.

Potrivit unor surse, soseaua va avea trei benzi, plus una de urgenta. Pe margine va avea si cate un trotuar, protejat de un parapet de siguranta din beton. Pentru a nu deranja locuitorii cu zgomotul, pe margine vor fi panouri fonoabsorbante. De asemenea, soseaua va fi iluminata.

Va costa aproape 35 de milioane de euro. In acesti bani intra si constructia unui nod rutier de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti langa localitatea Moara Vlasiei.

Ca de obicei, pe hartie lucrurile par perfecte. In realitate, insa, daca va fi gata la timp, trebuie sa fie terminata si strada din Bucuresti unde se varsa tot traficul de pe autostrada urbana.

Problema este ca autostrada se va bloca in soseaua Fabrica de Glucoza. Aici autoritatile nu au terminat inca exproprierile. Asa ca va dura foarte mult pana cand se va largi la doua benzi pe sens.

"Teoretic, intr-un an si jumatate, aceasta autostrada ar trebui sa fie gata. Trebuie sa avem toate autorizatiile de construire la timp, toate avizele de mediu. Tot ce inseamna hartogaraie, care tine foarte mult de stat. Institutiile statului isi pun piedica unele altora", spune Ionut Cucu, membru al asociatiei pro infrastructura.

Din aceasta cauza, anul acesta autoritatile au reusit sa deschida circulatiei doar 16 kilometri de autostrada.