De vreo 6 luni nu am facut nici macar licitatia pentru atribuirea lucrarilor. In timp ce autoritatile raspund clasic - birocratia e de vina - sudul continentului ajunge in Bucuresti… pe ocolite.

Un hau, asta s-a ales de prima cale ferata din Romania! Inundatiile din 2005 au rupt podul peste Arges din Gradistea, iar de atunci mersul cu trenul la Bucuresti a devenit un vis frumos.

Autoritatile ar fi putut sa se foloseasca de structura deja existenta, ridicata pe vremea comunismului. Numai ca timp de 7 ani nu s-a intamplat nimic. Acum 6 luni, Guvernul anunta cu mandrie ca din fonduri europene vom termina podul, vital pentru intreaga zona. Fara el, nu se mai poate ajunge cu trenul din Giurgiu in Bucuresti.

60 de kilometri de linie de cale ferata pe care trenul i-ar parcurge in 40 de minute, se transforma in aproape 3 ore de mers prin sudul tarii pe rute ocolitoare.

Lucrarile de rabilitare, care costa 60 de milioane de euro, ar trebui sa faca legatura intre noul pod si vechea linie de cale ferata. Viaducte noi, protectii pentru maluri, instalatii de semnalizare, toate sunt prevazute in proiectul noului pod, pe care nimeni nu se grabeste sa-l duca la bun sfarsit. Mii de oameni au ramas rupti de lume. Multi au serviciul in Capitala si, de cand nu mai merge trenul, nu mai stiu cum sa faca naveta.

Dar oficialilor nu le pasa de necazurile oamenilor si nu se grabesc sa termine podul. "Incadrandu-se in categoria de proiecte majore, promovarea documentatiei necesita niste pasi. Pana in momentul de fata s-a refacut studiul de fezabilitate realizat in 2008. Si in momentul de fata avem o documentatie care se afla la consultanta Comisiei Europene la evaluare”, explica Emanuil Culda, director de proiecte europene in cadrul CFR SA.