"Pasagerii KLM pot sa isi rezerve biletul, sa si-l schimbe, sa isi rezerve locul in avion sau sa opteze pentru bagaj suplimentar, platind pentru toate acestea prin retelele sociale Facebook si Twitter. Pana acum, clientii care faceau solicitari de calatorii prin Social Media puteau plati pentru biletele de avion selectionate doar prin telefon", potrivit unui comunicat al KLM, care arata ca este prima companie aeriana care introduce un astfel de sistem.

KLM, prin pagina sa de Facebook globala, trimite un link clientului printr-un mesaj privat pe Facebook sau Twitter. Apoi, acesta isi poate alege metoda de plata pentru a completa tranzactia. Agentul Social Media KLM responsabil primeste un mesaj prin care este informat ca plata a fost efectuata, iar clientul primeste o confirmare a platii.

Compania ofera asistenta permanenta pe Twitter si Facebook, urmand ca acest serviciu sa se extinda si sa includa si Google+.

"Cei 130 de agenti Social Media KLM raspund la aproximativ 35.000 de intrebari pe Facebook si Twitter in fiecare saptamana. Numarul de fani ai paginii de Facebook KLM depaseste 5 milioane, facand astfel din KLM compania aeriana cu cei mai multi fani din lume", se mai arata in comunicatul companiei remis Incont.ro.

KLM opereaza trei curse zilnice Bucuresti-Amsterdam, pe care a transportat in 2012 aproximativ 260.000 de pasageri, cu 16% mai mult fata de anul precedent.