"Ne pregătim să semnăm contractul cu Astra pentru 100 de tramvaie, este un contract pe bani europeni, 840 de milioane de lei, deci aproape 200 de milioane de euro. Aici, din nou, faptul că nu l-am semnat până la acest moment e o problemă care vine din fosta administraţie. Dacă fosta administraţie nu ar fi insistat cu firma turcească, în mod ilegal, aşa cum a stabilit definitiv Curtea de Apel, noi am fi început să avem tramvaie în Bucureşti azi. Pentru că s-au scurs nişte ani de la momentul ofertei şi pentru că preţurile au crescut, e nevoie de nişte discuţii tehnice pentru ca acest contract să poată să fie onorat de către Astra Arad. Acesta este motivul pentru care nu l-am semnat până în acest moment. Astra Arad a reînnoit scrisoarea de garanţie, deci putem s-o semnăm în orice moment în care agreăm", a precizat edilul general.

Nicuşor Dan a adăugat că încheierea contractului este foarte importantă, deoarece finanţarea ar urma să fie suportată din bani europeni, care trebuie cheltuiţi până în 2023.

Edilul general a menţionat că la sfârşitul lunii decembrie, din motive juridice, a fost anulat contractul Societăţii de Transport Bucureşti cu VFU Paşcani pentru 40 de tramvaie.

"Nu existau banii în bugetul de investiţii nici al STB, nici al Primăriei Capitalei pentru această investiţie, deci nu puteai să semnezi un contract pentru nişte bani pe care nu îi aveai. Banii aceştia nu îi aveau pentru că - şi aici nu este vina fostei administraţii - pentru că a existat un raport al Curţii de Conturi în ianuarie 2020 sau februarie care a spus că nu se poate ca o societate comercială care nu mai e regie, ci e o societate comercială, nu se poate ca ea să facă licitaţii pe bani care nu sunt ai ei. Deci, tot ce înseamnă achiziţie de vehicule de transport din acest moment, conform Curţii de Conturi, trebuie să fie exclusiv făcută de către Primăria Capitalei, care are banii şi după aceea, în cursul contractului de delegare, aceste vehicule trebuie să fie atribuite, contra unei redevenţe, cum se face, către STB", a precizat Nicuşor Dan, potrivit Agerpes.

Pe de altă parte, potrivit edilului general, contractul cu firma din Paşcani "nu era oportun", având în vedere că acesta viza tramvaie de 18 metri, în condiţiile în care în Bucureşti sunt necesare tramvaie lungi.

"Preţul lor, 7,6 milioane de lei, tramvai de 18 metri, era aproape cât costul unui tramvai dublu făcut de Astra Arad în cadrul contractului pe care noi îl avem, 8,4 milioane. Nu se justifică să dai pe un tramvai de 18 metri cât ai da pe un tramvai de 36 de metri", a spus el.

În altă ordine de idei, Nicuşor Dan a anunţat că PMB va relansa curând licitaţia pentru cele 100 de autobuze electrice, care urmează să fie finanţată din bani europeni.

"A fost o problemă cu autobuzele electrice, motiv pentru care au fost două licitaţii anulate. Principala problemă a fost că preţul care a fost stabilit în caietele de sarcini nu a stimulat marii operatori europeni să participe la aceste licitaţii. Şi ce trebuie să facem şi ce vom face pentru a nu repeta acest eşec este să suplimentăm, să trecem undeva de la 450.000 de euro, undeva la 550.000 de euro (...) pentru a avea oferte de la marii operatori economici care produc autobuze în Europa şi vă asigur că nu vom pierde aceşti bani europeni, pe care, de asemenea, trebuie să-i luăm până în 2023", a menţionat el.

Nicuşor Dan a făcut şi referire la faptul că STB are în acest moment datorii care ajung la 900 de milioane de lei către ANAF, "datorii care vin din faptul că ani în şir Primăria Capitalei nu şi-a plătit subvenţia" pe care a agreat-o cu acest operator de transport.