"Se lucrează, eu aş spune că Sibiu - Piteşti este prioritatea, să străpungem Carpaţii. (...) Este un proiect care e mai avansat decât Comarnic - Braşov sau Ploieşti - Braşov, cum o să arate varianta. Autostrăzi, da, dar să ştiţi că provocarea pentru acest minister nu o reprezintă doar autostrăzile. Acolo, ok, nu le-au făcut, dar ştiu să le înceapă foarte bine, că au proceduri de ani de zile. Ceea ce vreau (...) de la Ministerul Transporturilor este reforma companiilor de stat, care sunt multe şi sunt şi cu pierderi, şi avem acolo întreaga constelaţie de CFR-uri", a afirmat Cîţu, într-un interviu la Radio Guerrilla, potrivit Agerpres.

El a spus că "o mare parte" din autostrada Sibiu - Piteşti trebuie să fie gata până în 2024.

"Anul acesta trebuie să înceapă şi construcţiile, nu ştiu dacă va fi terminată în 2024, dar o mare parte din ea trebuie să fie gata până în 2024. Nu există nicio scuză să nu o facem acum, avem şi finanţări, (...) avem tot ce ne trebuie. Plus că avem oameni care vor să facă ceva, vor să facă reformă", a susţinut prim-ministrul.

Potrivit acestuia, prin bugetul pentru 2021 vor fi alocate fonduri acelor proiecte care "pot fi făcute şi vor fi făcute".

"Am făcut o analiză şi, anul trecut şi anii precedenţi, existau tot felul de proiecte care erau puse în buget, exista şi un buget pentru ele şi nici atunci nu se întâmpla nimic, erau doar acolo. Repet, eu ţin şi la reforma companiilor de stat, pentru că avem acolo, pe lângă autostrăzi, avem companii, CFR, am început reforma la TAROM. TAROM este într-un plan de restructurare şi, din ce văd eu, se ţin de planul de restructurare, chiar dacă nu este cel mai confortabil plan de restructurare", a precizat Florin Cîţu.

În decembrie anul trecut, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat în SEAP licitaţia restrânsă cu precalificare pentru proiectul vizând proiectarea şi execuţia Autostrada Sibiu - Piteşti, Secţiunea 2: Boiţa – Cornetu.

Valoarea estimată a contractului este de 4,6 miliarde de lei plus TVA, iar sursa de finanţare este din fonduri europene nerambursabile.

Traseul secţiunii Boiţa - Cornetu are o lungime de 31,33 kilometri şi include 49 de poduri şi viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 metri şi 1.590 metri şi ecoduct în zona localităţii Lazaret, se precizează în comunicatul CNAIR.

Termenul de finalizare prevăzut este de 18 luni pentru partea de proiectare şi 50 de luni pentru partea de execuţie, conform factorilor de evaluare din Documentaţia de Atribuire. Data-limită pentru depunerea ofertelor este 29 ianuarie 2021, menţionează CNAIR.

Comisia Europeană a aprobat, în septembrie, o investiţie în valoare de 875,5 milioane euro de la Fondul de Coeziune pentru construirea autostrăzii Sibiu-Piteşti, prima autostradă care va traversa Munţii Carpaţi, permiţând o mai bună conectivitate în România de-a lungul coridorului Rin-Dunăre.

Acest coridor va oferi o legătură neîntreruptă de-a lungul României, de la portul Constanţa şi până la vama Nădlac, legând centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi.

Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu - Boiţa, Boiţa - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu - Piteşti este o parte importanta a Coridorului 4 Pan-European.

Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020. Contractul cu o valoare de 613 milioane lei, fără TVA, prevede un termen de proiectare de 12 luni şi unul de execuţie de trei ani. Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu - Piteşti este construit de compania austriacă Porr Construct. Aceeaşi firmă a realizat şi lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda, între Unirea şi Turda, finalizat în 2018.