Sefii santierului dintre Cernavoda si Medgidia s-au dat peste cap sa demonstreze un chef de lucru cum rar gasesti pe autostrazile din Romania. Este de inteles: au un termen foarte strans pana la sfarsitul lunii iunie trebuie sa dea gata un sens, iar pana la inceputul anului viitor ceilalti 20 de km. Promisiunea pare insa prea optimista, in conditiile in care trebuie ridicate 26 de poduri, executate sapaturi de pana la 20 de m adancime si turnat asfaltul.

''Au existat dubii, dar acum suntem intr-un stadiu avansat'', a spus Alexandru Nazare, ministrul Transporturilor.

''- Ati asfaltat ceva?

-  Nu, nici macar un metru'', precizeaza Adrian Adler, directorul proiectului Cernavoda-Medgidia.

Asa se face ca pana acum lucrarile sunt gata doar in proportie de 20%. De fapt, toata inspectia de azi a fost praf in ochi. Imediat ce delegatia a plecat, muncitorii au plecat si ei, au abandonat utilajele, iar lucrarile au inghetat. Muncitorii au terminat cu o jumatate de ora mai repede decat prevede programul de munca.

''- Stiati ca nu mai sunt muncitori pe santier?

-  Da, am fost anuntat sa nu mai vin, dar ce sa fac?!

-  Credeti ca termina pe 30 iunie?

-  Sigur nu vor termina.''

De 25 de ani ne chinuim sa facem autostrada spre mare. Am inceput-o in 1987 si ne-am propus sa o terminam in 2009, apoi in 2010 si in 2011. Va fi gata de fapt in 2013, cel putin daca e sa mai credem in promisiunile cu care ministrii ne-au tot obsisnuit...

Nici un termen nu a fost respectat asa ca am pierdut si acest pariu.

Lucrurile nu stau mai bine nici pe tronsonul Bucuresti-Ploiesti. Termenele nu au fost respectate iar ultimul era stabilit in aprilie. Greu de crezut ca se va intampla o minune intr-o Luna.