Odata sosit in Capitala, o multime de curiosi l-au fotografiat. Hyperion, cum a fost botezat, a fost facut la Craiova si a costat 5 milioane de euro. Motorul, amortizoarele si sistemele de rulare sunt nemtesti si elvetiene. Exista insa si critici.

Rama electrica de viteza, cum ii spun profesionistii in domeniu, a fost condusa de Mitica Vaduva, un pilot de teste pentru locomotive. Dupa aceasta cursa memorabila omul o sa iasa la pensie.

"- Am condus toate trenurile pe care le-a avut Romania si inca vreo cateva afara. Am lucrat 45 de ani numai in acest domeniu.

-Cate locomotive ati condus?

- Peste 250 de locomotive, iar asta e o bijuterie daca ar fi sa le compar"

Trenul este automatizat complet, iar cockpitul pare unul de avion. Pornirile si opririle sunt silentioase, la fel si mersul - datorita pernelor de aer pe care vagoanele graviteaza. Dar, din pacate, nu s-a inventat inca amortizor caruia sa nu-i vina de hac ruginitele cai ferate romanesti.

Probabil ca vor fi reparate in curand, crede Sebastian, managerul de proiect al acestui tren.

Are doar 22 de ani.

"Eu sunt inginer mecanic, am terminat facultatea anul trecut. Lucram deja la o a doua rama de tren pentru ruta spre Timisoara".

Intre Bucuresti si Videle, garnitura abia a reusit sa atinga viteza de 97 de kilometri la ora, pe o portiune in linie dreapta. Daca ar fi accelerat ar fi deraiat la prima curba, din cauza infrastructurii proaste, sustin mecanicii.

Intr-o tara civilizata acest tren ar fi facut doar o ora si 20 de minute. Oficialii CFR au declarat ca nu intentioneaza sa cumpere astfel de garnituri pana cand infrastructura nu va fi modernizata.