Exista o bucata de 15 kilometri, din locul 2 Lugoj - Deva, care a fost terminata recent, dar nu poate fi data in folosinta din cauza unui blocaj birocratic. Legea le interzice autoritatilor sa inaugureze un lot de autostrada pe bucati.

Zero kilometri de autostrada deschisi circulatiei. O astfel de performanta nu a mai avut Romania din 2008. In 2009 au fost inaugurati 42 de kilometri. In 2010, 27. Cei mai multi s-au deschis in 2012, aproape 150. Iar anul trecut au fost 45.

Acum 2 saptamani directorul CNAIR inca mai spera ca se vor deschide 15 kilometri, o bucata care face parte din lotul doi ai soselei de viteza Lugoj-Deva.

"Pana la sfarsitul anului vom deschide circulatia", declarase Catalin Homor, directorul CNAIR, pe 13 decembrie.

Catalin Homor avea motive sa fie optimist, pentru ca lucrarile au fost terminate pe aceasta bucata de autostrada.

Dar o modificare legislativa adoptata in septembrie 2016 interzice inaugurarea unei bucati care face parte dintr-un lot intreg. Iar Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii rutiere spune ca nu-si poate asuma nici un risc.

Situatia este cunoscuta si la Guvern.

Liviu Iolu, purtator de cuvant: "Nu ne-am concentrat sa deschidem circulatiei kilometri de autostrada. Important este ca am deblocat 160 km, care vor fi inaugurati de viitorul guvern."

Ar fi vorba de lotul 2 si 3 al autostrazii Lugoj Deva. Dar si lotul 3 si 4 din autostrada Sebes Turda.

Cel mai important proiect de sosea rapida din Romania, autostrada Sibiu-Pitesti, este inca in stadiul de proiect. Lucrarea nu a fost atribuita unui constructor.