Nici acest an nu va fi unul prea productiv in materie, autoritatile urmand sa dea in folosinta sub 100 de kilometri de autostrada. In 2013, insa, 550 de kilometri de drum vor rasari pe harta Romaniei.

Proba noilor tronsoane de autostrazi se face, automat, cu masina de productie autohtona Dacia Duster.

La ultima inaugurare, a 32 de kilometri din autostrada Arad-Timisoara, premierul Emil Boc si ministrul Anca Boagiu au probat lucrarea cu Dusterul. "Noroc ca mai inauguram autostrazi in Romania, ca mai am si eu ocazia sa conduc, ca altfel...", a spus Boc.

Pentru anul urmator, Ministerul Transporturilor si-a propus sa finalizeze aproximativ 90 kilometri de autostrada, reprezentand tronsoanele Bucuresti-Ploiesti si Medgidia-Constanta, urmand ca in 2013 sa dea in folosinta alti 550 kilometri de pe Coridorul IV pan-european.

"Anul 2013 va fi anul de finalizare al lucrarilor contractate in 2011, urmand sa fie finalizati 550 kilometri de autostrada", a promis ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

Avem inca 2 autostrazi. Doar pe harta. Drumurile nu au fost inaugurate, pentru ca oficialii n-au avut timp sa taie panglica VIDEO

Principalele proiecte de infrastructura rutiera incluse in proiectul de buget pentru anul 2012 sunt autostrazile Sibiu-Nadlac (332,56 km, suma alocata fiind de 761 milioane euro), Cernavoda-Constanta (73,11 km, cu 70 milioane euro finantare), Brasov-Bors (72,5 km in executie si o suma de 100 milioane euro), Bucuresti-Ploiesti (in lungime de 62 km, cu 31 milioane euro) si varianta de ocolire Bacau la nivel de autostrada (30,8 km, cu 30 milioane euro).

In Romania, Coridorul IV pan-european trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti si Constanta. Autostrada Bucuresti - Ploiesti avea ca termen de finalizare data 15 decembrie in acest an, insa lucrarile vor continua si in 2012.

Romania are in prezent putin peste 300 de kilometri de autostrada. In ultimii ani au fost finalizati doar 50 de kilometri din Autostrada Transilvania, proiect inceput in anul 2004.

Ministerul Transporturilor va aloca 215 milioane euro pentru constructia a 14 centuri ocolitoare, in lungime totala de 235,4 kilometri, si alti 440 milioane euro pentru reabilitarea a 2.000 kilometri de drumuri nationale.

Citeste si:

Autostrada mesterului Manole. Primele probleme pe tronsonul Arad-Nadlac, la doua luni de la demararea lucrarilor VIDEO

Pe hartie, autostrazile noastre arata bine. In teren e dezastru. Serbia, Kosovo si Albania ne-au luat-o inainte VIDEO

Partea intunecata a infrastructurii din China: autostrazile zac necirculate, porturile sunt neprofitabile, iar aeroporturile, goale